nieuws

Cannondale versterkt marketing- en productstrategie

algemeen

BETHEL (Conn. USA) – Cannondale Bicycles gaat zijn marketing en product management divisies herstructureren en creëert daarmee een centrale groep die de volledige levenscyclus van producten monitort, van ontwikkeling naar productie en vervolgens marketing. Deze innovatieve benadering van brand management heeft tot doel Cannondales product range uit te breiden en te laten groeien.

Cannondale versterkt marketing- en productstrategie

BETHEL (Conn. USA) – Cannondale Bicycles gaat zijn marketing en product management divisies herstructureren en creëert daarmee een centrale groep die de volledige levenscyclus van producten monitort, van ontwikkeling naar productie en vervolgens marketing. Deze innovatieve benadering van brand management heeft tot doel Cannondales product range uit te breiden en te laten groeien.

Om dit proces aan te sturen, is Robert Burbank aangesteld als general manager per 15 februari. Hij brengt ervaring met zich mee in diverse categorieën brand management; verkoop, bedrijfsontwikkeling en bedrijfsprocessen.
Naast Burbank wordt er ook een nieuwe marketing directeur aangesteld, Frank Hwang.

Verhuizing naar USA
In het kader van de herstructurering zal de R&D en productdivisie die nu in Basel zit, verhuizen naar Bethel in Connecticut. Daar zullen 4 nieuwe divisies worden opgezet: road, mountain, recreation/urban en women. Voor de vrouwendivisie zal een aparte global product manager worden aangesteld, waarmee Cannondale laat zien deze doelgroep uitermate serieus te nemen.

Voor de Cannondale-vestiging in Oldenzaal heeft de herstructurering geen consequenties. Daar vindt de assemblage en distributie voor Europa plaats, en de verkoop en administratie voor de Benelux.

Reageer op dit artikel