nieuws

Twico lanceert rendementgestuurd schappenplan

algemeen

LIEREN – Twico Retail Support heeft een eigen schappenplan gelanceerd, waarmee het invulling heeft aan een marge- en rendementsverhogende koers voor 2010. De productlijn heet TRS en is leverbaar in voor zowel Fietsplus, BikeLife zaken en leden van de Twico Inkoopgroep.

Twico lanceert rendementgestuurd schappenplan

LIEREN – Twico Retail Support heeft een eigen schappenplan gelanceerd, waarmee het invulling heeft aan een marge- en rendementsverhogende koers voor 2010. De productlijn heet TRS en is leverbaar in voor zowel Fietsplus, BikeLife zaken en leden van de Twico Inkoopgroep.

Op de bijeenkomst in Lieren waren ca. 70 leden aanwezig, voor wie de toekomstvisie 2010 van Twico Retail Support ontvouwd werd. Rode draad in het betoog van Adriaan Vriens waren marge- en rendementsverbetering. Twico wil dat bewerkstelligen door de samenwerking met strategische partners te intensiveren.

 

“Daarom hebben wij het TRS Inkoopportaal ontwikkeld. Dit is een marktplaats voor partijen en merken, die echt willen samenwerken en inkoopvoordeel bieden. Voor bij onderdelen en accessoires zijn hogere marges nog mogelijk. Daarom introduceren wij een schappenplan met een eigen TRS-blisterverpakking,” aldus Vriens.

 

In het verleden werkte Twico samen met Rema Tip Top, maar die hebben nu het vizier vooral op Simson gericht. Dat was voor Twico mede de aanleiding om nu het eigen TRS-schappenplan te ontwikkelen, waarvan de samenstelling gebaseerd is op de hardlopende producten (zadels, verlichting, kabels, bellen, etc.).

 

Door deze rendementgestuurde strategie wil Vriens de winkels van de Twicoleden vullen met producten, die een hogere marge hebben. De kleurstelling van het TRS-schappenplan is oranje, omdat die ook terugkomt in de logo’s van zowel Fietsplus, BikeLife als de Twico Inkoopgroep.

 

Wat betreft de marketing kondigde Perry Jansen aan dat de website Twico.nl in de loop van 2010 aangepast zal worden. Verder zal BikeLife ook een eigen website krijgen en een integratie bij Fietsenwijk.nl.

Uit evaluaties met Fietplus-ondernemers is naar voren gekomen dat flyers beter werken dan folders en dus zullen in 2010 meer flyers ingezet gaan worden richting consument. In de communicatie krijgen de bij Fietsplus ingeruilde fietsen ook meer aandacht, door middel van posters, een winkelpakket en op de website.


Reageer op dit artikel