nieuws

Gazelle over Renault-actie: ‘Het is toch super dat een auto-merk nu de fiets promoot?

algemeen

Gazelle over Renault-actie: ‘Het is toch super dat een auto-merk nu de fiets promoot?

DOETINCHEM – Op de weblog van Ron Haker is een spontane discussie ontstaan over speciale actie van Gazelle in samenwerking met Renault. Bij aanschaf van een Renault Modus ontvangt de consument een Gazelle Orange Plus of eventueel tegen meerprijs kan men een Innergy of Cabby bestellen.

DOETINCHEM – Op de weblog van Ron Haker is een spontane discussie ontstaan over speciale actie van Gazelle in samenwerking met Renault. Bij aanschaf van een Renault Modus ontvangt de consument een Gazelle Orange Plus of eventueel tegen meerprijs kan men een Innergy of Cabby bestellen.

Renault-klanten die voor een Gazelle kiezen krijgen een speciaal voucher, waarmee ze bij de lokale Gazelledealer terecht kunnen om de fiets te bestellen. Op de weblog is discussie ontstaan over de actie, die het hele jaar zal duren. Sommige ondernemers mopperen over de hoogte van de vergoeding, anderen zijn positiever en zien juist omzetkansen.

Ronald ter Braak, communicatie manager van Gazelle reageert verbaasd. "Ik vind het raar dat er zoveel commotie bestaat over één van de vele business-to-business projecten die er jaarlijks worden georganiseerd in onze fietsenbranche. Renault is dan ook slechts één van de vele acties (o.a. ook Ford, Nestel, Persil) waarmee wij als Gazelle extra traffic generen naar de winkelvloer van onze dealers."

Volgens Ter Braak gaat het vooral om consumenten die anders misschien niet eens in een fietsenzaak waren gekomen. "Dus we helpen de dealer bij het naar binnen trekken van nieuwe klanten. Super toch? Bovendien zijn het vaak grote partners die veel mediadruk genereren waardoor de fiets als product zelf ook erg gepromoot word. Win-win lijkt mij!

Hiermee willen we juist ook weer nieuwe doelgroepen trekken naar onze dealers waardoor ze zelfs aan andere gezinsleden van de prijswinaar een fiets zouden kunnen verkopen. En aan de prijswinnaar zelf accessoires en bijvoorbeeld verzekeringen.

Het is toch super dat een auto-merk in de recessietijd de fiets aan het promoten is en daarbij kiest voor het A-merk Gazelle? Daarnaast zorgen wij er al jaren voor dat de dealers een zeer gunstige afleveringsbijdrage (rijklaarvergoeding) krijgen waaruit hun werkzaamheden gefinancieerd kunnen worden. Verder financiële risico’s lopen zij totaal niet. We creëren alleen potentiële, nieuwe vaste klanten voor hun. Dat kan niemand ons kwalijk nemen toch?"

Reageer op dit artikel