nieuws

Duitse campagne ‘Op de fiets naar het werk

algemeen

Duitse campagne ‘Op de fiets naar het werk

HEILSBRONN (Dsl.) – Sinds 2004 ondersteunt het Duitse sportmerk Ortlieb de promotiecampagne ‘Biking to Work’. Voor 2008 is opnieuw een samenwerking aangekondigd met de initiatiefnemende organisaties ADCF (de Duitse Fietsersbond) en AOK (Duitse ziektekostenverzekeraars) als nationale sponsor.

HEILSBRONN (Dsl.) – Sinds 2004 ondersteunt het Duitse sportmerk Ortlieb de promotiecampagne ‘Biking to Work’. Voor 2008 is opnieuw een samenwerking aangekondigd met de initiatiefnemende organisaties ADCF (de Duitse Fietsersbond) en AOK (Duitse ziektekostenverzekeraars) als nationale sponsor.

Het doel van de campagne is zoveel mogelijk mensen op de fiets naar het werk te laten gaan (in combinatie met openbaar vervoer) op tenminste 20 dagen in de zomermaanden juni, juli en augustus. Niet zozeer voor het milieu, maar vooral om mensen te laten bewegen in het belang van hun gezondheid. In 2007 hebben 130.000 deelnemers het doel van 20 dagen gehaald. Meer informatie vindt u op de site.

De prijs voor meedoen dit jaar is een speciale uitgave van de Ortlieb waterdichte werktas Office-Bag L in de modieuze kleurcombinatie wit-zwart. Op de tas staat het logo van de promotiecampagne.

Honderden van de speciale Ortlieb-tassen worden weggegeven als prijs aan deelnemers van de campagne. Bovendien zal de tas vanaf eind mei verkrijgbaar zijn in een gelimiteerd aantal fietsenzaken die zijn aangesloten bij de VSF (de belangenorganisatie van onafhankelijke fietsenvakhandel).

De organiserende partijen zien ‘Biking to work’ als een trendsettende campagne, omdat het fietsgebruik in de binnensteden steeds meer toeneemt. Maar fietsen is meer dan een trend, zie de resultaten van de Velo City Conferentie.

Reageer op dit artikel