nieuws

Nerons doopt TGB’s 2-takt 303 om naar 4-takt Cappuccio

algemeen

Nerons doopt TGB’s 2-takt 303 om naar 4-takt Cappuccio

ALMERE – Nerons 2 Wheels gaat met TGB in 2008 vooral voor 4-takt. Bijna alle 2-takt modellen worden vanaf volgend jaar uitgerust met 4-taktmotoren. Dat is bekend gemaakt tijdens de dealershows in Assen en Dordrecht.

ALMERE – Nerons 2 Wheels gaat met TGB in 2008 vooral voor 4-takt. Bijna alle 2-takt modellen worden vanaf volgend jaar uitgerust met 4-taktmotoren. Dat is bekend gemaakt tijdens de dealershows in Assen en Dordrecht.

Behalve de omschakeling naar 4-takt wordt met TGB ingespeeld op de beleving van de Nederlandse consument bij Italiaanse producten. Die beleving is groot, getuige het succes van de Vespa LX (ook bekend als de ‘Holleeder scooter’). De TGB 2-takt 303 wordt omgedoopt in de 4-takt Cappuccio en heeft een Italiaans design gekregen.

Dat heeft voornamelijk betrekking op de kleurstellingen van het plaatwerk, handvatten en buddyseat. Subtiele Italiaanse vlaggetjes onderstrepen de inspiratiebron van de nieuwe uitstraling. De Cappuccio wordt standaard geleverd met een in kleur gespoten topkoffer. Verder krijgt de consument de kans om zijkappen onder de buddyseat (de ‘nieren’) in kleur naar keuze toe te passen en zo de scooter een persoonlijk tintje te geven.

Gangmaker achter deze aanpak is Remko van der Mark. "Natuurlijk zijn wij geen Vespa, maar het kan geen kwaad daar dicht tegenaan te gaan zitten. Consumenten krijgen een goed gevoel bij Italiaanse sferen, dus op die trend spelen we graag in." Volgens Van der Mark zullen de nieuwe Cappuccio’s, waarvan op de dealershows alleen nog prototypes getoond konden worden, vanaf maart 2008 leverbaar zijn. Aan de consument worden ze voor het eerst getoond in januari 2008 op de 86e European Motor Show Brussels.

Verder zal Nerons 2 Wheels binnenkort de distributie van CPI voor België ook ter hand gaan nemen en overnemen van Fesial, die het daar in 2003 lanceerde. In Nederland voert Nerons CPI al jaren. CPI heeft in technisch opzicht een wat mindere periode achter de rug. "Verleden tijd", aldus Van der Mark. "Naar de problemen is kritisch gekeken en die zijn opgelost. We hebben er zoveel vertrouwen in dat we de vergoeding van de werkplaatsuren voor het afhandelen van garantieklachten verhoogd hebben naar van € 22,50 naar € 42,50 per uur (ex. BTW)."

Reageer op dit artikel