nieuws

Loekie ‘Special’ van Sparta

algemeen

APELDOORN – De vérgaande samenwerking tussen Sparta en Loekie heeft geleid tot het besluit om met ingang van 1 september 2006 de Loekie-organisatie volledig te integreren binnen Sparta in Apeldoorn. In het najaar van 2005 hebben de dealershows van Sparta en Loekie gezamenlijk plaatsgevonden als een eerste aanzet van de samenwerking tussen beide organisaties.

Loekie ‘Special’ van Sparta

APELDOORN – De vérgaande samenwerking tussen Sparta en Loekie heeft geleid tot het besluit om met ingang van 1 september 2006 de Loekie-organisatie volledig te integreren binnen Sparta in Apeldoorn. In het najaar van 2005 hebben de dealershows van Sparta en Loekie gezamenlijk plaatsgevonden als een eerste aanzet van de samenwerking tussen beide organisaties. Dit initiatief heef op meerdere fronten goede reacties gekregen. Niet alleen vanuit de eigen organisaties, maar vooral ook vanuit de branche. Het dealerkanaal heeft goed gereageerd op dit initiatief, waarbij de samenwerking als zinvol en vooral praktisch werd ervaren. Sparta is specialist op het gebied van bijzondere fietsen. Het merk Loekie wordt op deze wijze een ‘special’ van Sparta, waarbij de naam Loekie gehandhaafd blijft. Het 25 jaar oude merk Loekie heeft een hoge naamsbekendheid bij de consument. De integratie van het merk Loekie betekent dat er synergie bereikt kan worden op zowel de verkoopbinnendienst, verkoopbuitendienst, service & onderdelen en alle administratie. Sales Manager Mark Kuper van Sparta zegt hierover: "We zitten nog middenin het proces van integreren, maar het is de bedoeling dat we de Loekie-medewerkers gaan onderbrengen bij Sparta." Wel is al duidelijk dat Wilma de Ruiter na 1 september niet meer verantwoordelijk zal zijn voor Loekie. Ze blijft werkzaam binnen de Accell Group. Met de komst van het Loekie-merk kan Sparta het dealerkanaal een compleet assortiment fietsen bieden van jong tot oud, in alle mogelijke vormen en uitvoeringen. De marketingactiviteiten van Sparta en Loekie zullen separaat blijven plaatsvinden om de geheel unieke merkuitstraling van de reguliere collecties, specials én Loekie goed te borgen.

Reageer op dit artikel