Velo ontvouwt aftermarket strategie op komende Eurobike

FRIEDRICHSHAFEN – Zadelproducent Velo heeft de Eurobike aangegrepen om een nieuwe marketingstrategie te ontvouwen, waarmee het succesvol de aftermarket wil gaan bewerken.

FRIEDRICHSHAFEN – Zadelproducent Velo heeft de Eurobike aangegrepen om een nieuwe marketingstrategie te ontvouwen, waarmee het succesvol de aftermarket wil gaan bewerken.

Velo is een van de grootste producenten van fietszadels en heeft fabrieken in Taiwan en China. Veel zadelproducenten besteden hun productie uit aan Velo, maar de fabrikant heeft ook eigen labels, zoals Plush en Senso.

Om deze labels meer als een merk in de markt te zetten is besloten voor Plush en Senso een eigen merkbeleving te ontwikkelen, waardoor het voor dealer en consument overzichtelijker wordt en eenvoudiger keuzes gemaakt kunnen worden.

Die nieuwe marketingstrategie is ontwikkeld door het Duitse marketingbureau ITMS, die in de fietsenbranche ook verantwoordelijk is voor de marketing rondom de TranzX-componenten van JD Components en bovendien de elektrische aandrijfsystemen en de trendy e-bike Eagle, die in Nederland door diverse marktpartijen op de markt gebracht wordt.

ITMS heeft Velo geadviseerd de merkbeving te vergroten door bij Senso een link te leggen naar dieren en bij Plush vooral in te zoomen op het comfort. In beide gevallen wordt Velo wel als producent vernoemd, maar veel minder prominent dan in het verleden het geval was.

In de marketingstrategie zal veel aandacht besteed worden aan dealercommunicatie en point of sale materiaal. Tevens worden promotiecampagnes opgezet, waarmee de internationale distributeurs van Velo aan de slag kunnen om de interesse bij de consument te wekken.

Tijdens een persconferentie, komende week op de Eurobike in Friedrichshafen, zal de kick off plaatsvinden van deze marketingstrategie.