nieuws

Whitepaper over toegevoegde waarde dealer

Retailing 854

Tweewieler.nl publiceert whitepapers waarin we gratis kennis delen. In de whitepaper ‘Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing & sales’ schrijft Ronald van Klooster over de veranderde rol van het dealerkanaal.

Whitepaper over toegevoegde waarde dealer
Ronald van Klooster: “De dealer moet leads opvolgen om de investering van de leverancier zijn waarde te laten hebben.” Beeld Maxlead

In de whitepaper geeft Van Klooster antwoord op de vraag: Wat is de toegevoegde waarde van de dealer voor de huidige consument? Het internet biedt een groeiend aantal contactmogelijkheden om de consument te bereiken. Voor iedere branche liggen die contactmogelijkheden, ook wel touchpoints genoemd, anders.

Retailkanaal ertussenuit

In de fietsensector zou het kunnen gebeuren dat het retailkanaal ophoudt te bestaan. Stella laat dit zien; dat biedt simpele producten online (en offline) direct aan, ondersteund door heel veel reclame, en de consument vreet dit. Zolang de fietsproducenten nog complexe fietsen blijven maken, is het retailkanaal nog nodig.

Leads opvolgen

Leveranciers steken steeds meer geld en moeite in het jagen op de consument. Online marketing is een sales tool geworden en broodnodig omdat de dealer dit zelf niet kan. Uit online marketing, dealerportals en de experience centers komen leads die de leverancier aan de dealer geeft. De dealer moet die leads dan wel opvolgen om de investering van de leverancier zijn waarde te laten hebben. Zo biedt de dealer meerwaarde.

Voorbeelden

Van Klooster (Maxlead) geeft in de whitepaper voorbeelden, aanbevelingen, en een opsomming van dealerstrategieën. De focus van de whitepaper ligt op online marketing en sales. In de inleiding beschrijft hij veranderingen in customer journey, transparantie van het aanbod, en waardering van het retailkanaal.

6 strategieën

In deze whitepaper vindt u 6 strategieën voor inzet van dealerkanalen die u verder kunnen helpen.  Met voorbeelden van bedrijven die ze toepassen, de voor- en nadelen. Daarnaast geeft Van Klooster praktische aanbevelingen voor optimalisatie van het dealerkanaal. Kijk voor meer gedeelde kennis op http://www.tweewieler.nl/whitepapers.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels