nieuws

Huisshow Hermann Hartje groeit

Retailing

Sinds jaar en dag is het laatste weekend van januari traditioneel het moment waarop de Duitse grossier Hermann Hartje KG het magazijn in Hoya ombouwt en de deuren opent voor haar huisshow. Een vroege dealershow, die in toenemende mate ook door Nederlandse ondernemers bezocht wordt.

Huisshow Hermann Hartje groeit
Qua uiterlijk is de beurs eenvoudig van opzet, maar inhoudelijk is er meer dan genoeg te zien en de talloze aanbiedingen maken voor de bezoekende ondernemers die rit naar Hoya meer dan de moeite waard.

De huisshow van Hartje is een evenement dat ieder jaar beter en groter wordt. Sinds vorig jaar kiest Hartje ervoor de huisshows in een van de nieuwste hallen te houden. Een keuze die zowel door bezoekers als de exposerende contractleveranciers als positief ervaren wordt. Het evenement is voor deze exposanten dermate interessant, dat ze ieder jaar weer besluiten met een stand van de partij te zijn.

Talloze aanbiedingen

Qua uiterlijk is de beurs eenvoudig van opzet, maar inhoudelijk is er meer dan genoeg te zien en de talloze aanbiedingen maken voor de bezoekende ondernemers die rit naar Hoya meer dan de moeite waard. “Het scheelt serieuze euro’s”, merkte een ondernemer op. In totaal zijn er ruim 1.300 bezoekers geweest, verdeeld over drie dagen. Een aantal ondernemers maakt zelfs van de gelegenheid gebruik om in de buurt te blijven overnachten. “Het is interessant om te zien wat voor een groot bedrijf er achter de naam Hartje schuil gaat. Dat heb je in Nederland niet zo gauw in de gaten, maar het is werkelijk een imposant groot bedrijf”, zegt Paul Willemsen, een dealer uit Den Hoorn.
Ook andere Nederlandse ondernemers gaven in soortgelijke bewoordingen uiting aan hun verbazing. Het aantal ondernemers was dit opnieuw groter dan voorheen. Zeker veertig hadden zich vooraf aangemeld, maar daarnaast waren er ook diverse dealers zonder aanmelding naar Hoya afgereisd. Behalve het bezoek aan de beurs kregen zij ook een rondleiding van Jurgen Kruitbosch, die Hartje’s Benelux kantoor in Zutphen leidinggeeft. Die tour leidde langs diverse kantoren, magazijnen en productielijnen, waar Hartje een deel van haar eigen merkfietsen assembleert. En wederom was het de omvang van de onderneming die de deelnemers imponeerde.

Reageer op dit artikel