nieuws

Nee verkopen’ terugdringen met Cross Retail

Retailing

Voor een ondernemer is het onmogelijk om de complete collecties van leveranciers in de winkel te presenteren. En vaak vragen klanten precies naar producten, die je niet hebt liggen. Dankzij het nieuwe fenomeen Cross Retail wordt het mogelijk om klanten toch die producten te verkopen, die niet in de winkel voorradig zijn.

Nee verkopen’ terugdringen met Cross Retail
Cross Retail is een krachtenbundeling van website, webshop en winkel.

Cross Retail is een concept dat bedacht is door i-Aspect en dat exclusief door Kruitbosch in de markt gezet wordt. Het is een krachtenbundeling van website, webshop en winkel. Wanneer een klant in de winkel geïnteresseerd is in een bepaald product dat niet meer voorradig is, kan de dealer het direct online bestellen bij Kruitbosch. De klant krijgt het product de volgende dag al geleverd, maar betaalt gewoon bij de dealer. Kruitbosch verstuurt het namens de dealer naar de klant.

Toekomst voor retail

“Daarmee kan je dus eenvoudig het ‘nee verkopen’ in de winkel terug dringen en je voorkomt dat klanten op internet gaan zoeken en het ergens anders kopen,” licht Dave van Schaik van i-Aspect toe. De koppeling is operationeel sinds een half jaar en vele ondernemers werken er al mee. “Tijdens het bike event hebben we heel veel leads geschreven, dus het aantal gebruikers zal snel toenemen. Dit is de toekomst voor retail in Nederland. Voorraad kost geld en banken willen daar niet in investeren. Dat is dit een ideale oplossing.”

Door ontwikkelen

Jolien Mars is sinds april als Cross Retail Specialist in dienst getreden bij Kruitbosch. Zij is volledig gericht op de werving van nieuwe ondernemers en de begeleiding van bestaande ondernemers, die al met Cross Retail werken. “Het is niet iets wat je er even bij doet. Het is een onderdeel van je zaak dat alle aandacht verdient,” zegt Mars.

Toen zij begon heeft ze een rondvraag gedaan naar de eerste ervaringen die dealers met Cross Retail opgedaan hebben. “Aan de hand daarvan heb ik een rapport gemaakt en zijn we het gaan door ontwikkelen. We geven ook trainingen aan dealers bij ons in Zwolle, zodat ze meer rendement uit hun website en winkel kunnen halen.”

Reageer op dit artikel