nieuws

Futurumshop lanceert eigen merk fietsen en kleding

Retailing

Futurumshop.nl komt binnenkort met een eigen merk voor fietsen en kleding. Het merk heet Futurum.cc en richt zich op het subtopsegment.

Futurumshop lanceert eigen merk fietsen en kleding
Futurumshop eigenaar Harmen van der Meulen komt met eigen fiets- en kledingmerk omdat hij: ‘Niet afhankelijk wil zijn van merken die ons over tien jaar niet meer willen leveren.’ Foto Tweewieler

Futurumshop eigenaar en oprichter Harmen van der Meulen (34) meldde dit vorige week in het Financiële Dagblad. De reden voor het komen met een fiets- en kledingmerk is dat hij: “Niet afhankelijk wil zijn van merken die ons over tien jaar niet meer willen leveren.”

Duitsland

Naast de lancering van het merk futurum.cc wil Van Der Meulen ook het buitenland verder groeien; met name in Duitsland. Daar is de online sportwinkel die zich sterk richt op fietsen en fietsprodukten reeds op een bescheiden schaal actief. Dat moet dit jaar groeien naar een omzet van 7 miljoen euro.

Grote online spelers in Europa

In Nederland ligt de jaaromzet van Futurumshop.nl nu op rond de 20 miljoen euro. Met deze omzet is het nog een kleintje ten opzichte van de grote online spelers in Europa. Dit zijn het Ierse ChainReaction.com dat aan een jaaromzet van tegen de 200 miljoen euro zit of het Britse Wiggle dat rond de 175 miljoen aan jaaromzet scoort.

Futurum.cc

De grote groei moet echter komen van het nieuw eigen merk Futurum.cc. Dat moet op termijn zo’n 50% van de omzet van Futurumshop gaan uitmaken, zo luidt de visie van Van Der Meulen. Dat zou betekenen dat de merken Cube en BeOne waar de online sportwinkel sinds april vorig jaar mee samenwerkt, een stap terug zullen moeten doen.

Reageer op dit artikel