nieuws

Shimano Service Center dealers testen STEPS

Retailing

De Nederlandse en Belgische Shimano Service Center dealers hebben afgelopen maandag kennisgemaakt met het nieuwe Shimano STEPS e-bike systeem. Deze groep handelaren, waar Shimano Benelux intensief mee samenwerkt, kreeg de exclusieve eer om als eerste dealers proef te rijden met het middenmotor aandrijfsysteem dat later dit jaar op de markt zal verschijnen.

Shimano Service Center dealers testen STEPS
Een groot deel van de huidige 79 Nederlandse en Belgische Shimano Service Center dealers namen gisteren deel aan de meeting in Eindhoven waar zij de exclusieve eer kregen om als eerste proef te rijden met het Shimano STEPS e-bike systeem. Foto Tweewieler

Direct na de proefritjes waren de Shimano Service Center dealers eensgezind in hun eerste oordeel over STEPS. “Veel stiller dan de middenmotoren van Bosch,” zeiden ze. Daarnaast toonden ze zich behoorlijk onder de indruk over hoe het geïntegreerde elektronische schakelen werkt in combinatie met het nieuwe Shimano e-bike aandrijfsysteem. Elektrische fietsen uitgevoerd met STEPS en Alfine versnellingsnaven kunnen elektronisch schakelen. En volgens de Shimano Service Center dealers gebeurt dat vlekkeloos: “Klik-klik-klik, da’s alles.”

Hydraulische schijfremmen

Tijdens de gisteren in het Eindhovense Evoluon gehouden Shimano Service Center dealermeeting kon er niet alleen met STEPS e-bikes worden proefgereden. Datzelfde gold voor andere nieuwe Shimano producten die later dit jaar op de markt komen zoals racefietsen uitgerust met hydraulische schijfremmen.

Vernieuwd Service Center concept

Een overgroot deel van de huidige 79 Nederlandse en Belgische Shimano Service Center dealers namen deel aan de meeting in Eindhoven. Daar kregen zij uitleg over hoe er voortgang is gemaakt met het vernieuwde Service Center concept zoals Shimano dat vorig jaar presenteerde. Dat concept rust op drie pijlers: Service, Verkrijgbaarheid en (winkel/werkplaats)Beleving.

Retail support

Erik Naberman, Mike Smink en anderen van  Shimano Benelux legden in detail uit hoe het Nunspeetse bedrijf retail support gaat verlenen aan de aan Shimano verbonden dealers. Dat gebeurt o.a. in de vorm van een compleet nieuwe winkelmodule waarin een narrow casting scherm met computer een centrale plaats inneemt.

Voor de retail support aan de Shimano Service Center dealers heeft Shimano Benelux een toegewijde medewerker in dienst genomen: Martijn van Ginkel. Overigens bleef het niet bij de uitleg over support op de winkel- en werkplaatsvloer (inclusief schappenplan-optimalisatie), maar ook over hoe Shimano bezig is met de verdere ontwikkeling van het Service Center concept voor dealers. Meer daarover in de april editie van Tweewieler.

Reageer op dit artikel