nieuws

Biretco biedt ondernemer wapen tegen internet

Retailing

Retailorganisatie Biretco presenteert tijdens de huisbeurs van 16 september a.s. een volledig nieuwe opzet van haar private label Avancer. Om prijsvergelijk op internet tegen te gaan, communiceert Biretco niet richting de consument en biedt de retailorganisatie de ondernemer de vrijheid zelf de verkoopprijs te bepalen.

Biretco biedt ondernemer wapen tegen internet
De fietsen worden aangeboden onder het label Avancer, maar kennen geen modelnaam.

Avancer is een exclusief fietsmerk dat voor alle Biretco leden die aangesloten zijn bij de formules Profile “de Fietsspecialist”, Fietswereld en inkoopverband Biretco Buying Group (BBG) beschikbaar is. Biretco gaat hierbij samenwerken met Pointer, die de productie van de gehele Avancer collectie gaat verzorgen, inclusief de service- en garantieafhandeling en bovendien voorraadhoudend is. Het assortiment bestaat uit stadsfietsen, recreatieve en elektrische fietsen in verschillende prijsklassen.

Uitgangspunten nieuwe filosofie

Bij de nieuwe filosofie rondom het label Avancer gelden de volgende uitgangspunten:
– De fietsen worden aangeboden onder het label Avancer, maar kennen geen modelnaam. Hierdoor wordt het vinden en vergelijken van het product (en dus de prijs!) voor de consument bemoeilijkt; voor de ondernemer is er de mogelijkheid de modellen met een eigen naam op de transfer te personaliseren.
– Avancer kent geen assortiment overzicht in de vorm van een folder of magazine en wordt door Biretco niet gecommuniceerd via internet, ook niet via de eigen webshop;
– Doordat er geen directe communicatie met de consument tot stand wordt gebracht, is de ondernemer ook niet genoodzaakt het gehele assortiment op te nemen. Men maakt een keuze voor het lokale verzorgingsgebied. De gehele collectie is niet bekend bij de consument en creëert geen directe vraag.
– De fietsen hebben geen consumentenadviesprijs. De (scherpe!) inkoopprijs geeft de ondernemer daardoor volledige prijsvrijheid. De ondernemer kan dus zelf de verkoopprijs en marge bepalen.

Beter marge en hogere omloopsnelheid

Volgens Biretco hebben ondernemers aangegeven dat zij een substantieel deel van hun marge verliezen, doordat de consument eenvoudig de fietsen kan vergelijken op internet. Om deze prijserosie voor de ondernemer tegen te gaan, wordt dit vernieuwende fietsconcept geïntroduceerd. De ondernemer heeft hiermee een wapen in handen, dat hem onderscheidend vermogen biedt met een kwaliteitsproduct, aangevuld met een uitstekende service- en garantieafhandeling, dat exclusief ingezet kan worden in het primaire verzorgingsgebied. Bijkomend voordeel is het verhogen van de omloopsnelheid per model.

Reageer op dit artikel