nieuws

The Voice of BBB Cycling

Retailing

Gisteravond 10 september vond het jaarlijkse het BBB Business & Fun Event plaats in de studio’s in Hilversum. Ditmaal schalde de stem van gastheer Marc Roelofsen door de studio van The Voice of Holland, waar de battles plaatsvinden. Zo’n 600 dealers en relaties vonden de weg naar de beroemde studio.

The Voice of BBB Cycling
Zo’n 600 dealers en partners vonden de weg naar de beroemde Voice of Holland-studio in Hilversum voor het BBB Business &Fun Event.

De nieuwe BBB-producten, ontwikkeld in eigen huis door het R&D team van BBB, stonden dit keer fraai gepresenteerd langs de wanden van de grote foyer waar de ontvangst was en later het overdadige buffet. Roelofsen nodigde de aanwezigen alvast uit voor het traditionele Happy Hour op de zondag van de Bike MOTION Benelux, en kondigde de aanwezigheid van BBB op VeloFollies in Kortrijk aan. Het succes van de dit jaar geherintroduceerde BBB Koopdag op 19 maart wordt gecontinueerd, en is volgend jaar op 11 maart.

Dealerkorting compenseert BTW-verhoging
De BTW-verhoging kost de dealer voor onderdelen en accessoires marge, ondanks een eventuele hogere consumentenprijs, legde Roelofsen de zaal uit. “Dat vinden wij unfair, zo kun je geen zaken doen.” Daarom kondigde hij de hogere dealerkorting aan die BBB per 1 oktober invoert. Op deze manier compenseren wij volledig de BTW-verhoging. Bovendien stuurt BBB komende weken nieuwe schapkaartjes naar al zijn dealers, met deze nieuwe schapkaartjes en de marge aanpassing zijn de winkels klaar voor de BTW-verhoging.

Tegelijkertijd vertelde Marc dat een prijsverhoging (gemiddeld 6,7%) onontkoombaar was door de zwakke euro en gestegen vrachtkosten. “We wilden de prijsverhoging niet middenin het seizoen doorvoeren en hebben twee jaar lang de prijzen stabiel gelaten. Dat, samen met de BTW-verhoging, maakt prijsverhogingen noodzakelijk. BBB maakt met bovenstaande aanpassingen duidelijk zien dat ze kiezen voor de vakhandel, en dat is  tamelijk uniek in onderdelen en accessoires land.”

Hoewel het BBB Business & Fun Event weer een groot succes was, denkt Roelofsen dat dit de laatste keer was in de Hilversumse studio’s. “Volgend jaar gaan we waarschijnlijk naar een andere locatie. Dat past bij onze bedrijfscultuur, we willen blijven vernieuwen, innoveren, ook met dit event. Wel behouden we waarschijnlijk deze vorm, met een landelijk dealerevenement.”

Reageer op dit artikel