nieuws

Transport Merida scoort goed

Retailing

BEEKBERGEN – Merida Benelux heeft in mei en juni een enquête onder haar dealers gehouden om de kwaliteit van het transport van de fietsen te meten en punten te ontdekken waar ze deze dienstverlening nog verder zou kunnen verbeteren. De tevredenheid wordt in 62% van de gevallen beoordeeld met een ‘goed’ en in 24% met ‘zeer goed’.

Transport Merida scoort goed

BEEKBERGEN – Merida Benelux heeft in mei en juni een enquête onder haar dealers gehouden om de kwaliteit van het transport van de fietsen te meten en punten te ontdekken waar ze deze dienstverlening nog verder zou kunnen verbeteren. De tevredenheid wordt in 62% van de gevallen beoordeeld met een ‘goed’ en in 24% met ‘zeer goed’.

“Ik ben blij met deze uitslag en dank de vele dealers dat ze de moeite hebben genomen te reageren”, zegt Peter Koperdraad, directeur van Merida Benelux b.v. “Uit de enquête blijkt dat de Merida-dealer over het algemeen tevreden is met de geleverde diensten van transporteur Wincanton.

“Wat wij o.a. nog kunnen verbeteren, is het informeren van de dealer als een fiets niet binnen 24 uur geleverd kan worden. Hier wordt aan gewerkt door in de herfst een tracking en tracing systeem in gebruik te nemen.”

Wincanton directeur Erik Groot Wassink is zeer tevreden met onder meer de hoge score voor de vriendelijkheid van de chauffeur. “Hierin zien wij het resultaat van de vele trainingen die wij onze medewerkers geven. Verbeterpunt voor ons is dat wij ons meer zullen gaan bezighouden met de belading van de Merida-fietsen in de vrachtwagen. Het zijn mooie producten die ook na het transport nog in topconditie moeten zijn, de tweewielerspecialist moet immers zijn geld verdienen met de fietsen die wij afleveren”, aldus Erik Groot Wassink.

“Voor volgend jaar mei staat er weer een enquête op het programma, dan willen we op elk punt verbeteren, in dit soort zaken moet je er naar streven juist het ‘beste jongetje van de klas’ te willen zijn”, aldus Peter Koperdraad.

Reageer op dit artikel