nieuws

Bike Totaal gaat benchmarken met GfK

Retailing

AMERSFOORT – Om de dienstverlening voor aangesloten ondernemers verder uit te breiden gaat Bike Totaal periodiek verkoopgegevens van de aangesloten winkels aan GfK aanleveren. Deze gegevens vormen een goede benchmark voor de individuele cijfers van een Bike Totaal winkel.

Bike Totaal gaat benchmarken met GfK

AMERSFOORT – Om de dienstverlening voor aangesloten ondernemers verder uit te breiden gaat Bike Totaal periodiek verkoopgegevens van de aangesloten winkels aan GfK aanleveren. Deze gegevens vormen een goede benchmark voor de individuele cijfers van een Bike Totaal winkel.

“Op dit moment is GfK de enige partij in Nederland die de omzetgegevens in de tweewielerbranche inzichtelijk maakt. Wij vinden het belangrijk om te weten hoe een Bike Totaal ondernemer zich ontwikkelt ten opzichte van het gemiddelde in de branche,” zegt directeur Gertjo Janssen.

“Inmiddels zijn bijna honderd winkels geautomatiseerd met het Bike Totaal winkelautomatiseringssysteem. Wij zijn van plan om de verkoopdata van deze gebruikers anoniem uit te wisselen met het GfK, uiteraard ná goedkeuring van de ondernemer.”

Dankzij de samenwerking met het GfK kan Bike Totaal de verkoopgegevens meten ten opzichte van de markt en deze informatie terugkoppelen naar de individuele ondernemer. In de rapportage worden de winkelgegevens afgezet tegen cijfers van de vakhandel en overige kanalen die fietsen verkopen.

“Hiermee verschaffen we de aangesloten ondernemers meer inzicht in eigen prestaties in vergelijking met anderen. Overigens ontvangen geautomatiseerde ondernemers maandelijks al individuele managementinformatie. Verder hebben we ook een verkoopmonitor voor alle Bike Totaal winkels,” aldus Janssen.

Reageer op dit artikel