nieuws

Profile wordt vrouwvriendelijker

Retailing

DOETINCHEM – Profile, de Fietsspecialist, start met eigen filialen, waarbij de nadruk ligt op vrouwvriendelijkheid. Dat staat in het nog te verschijnen decembernummer van Elsevier Retail.

Profile wordt vrouwvriendelijker

DOETINCHEM – Profile ‘de fietsspecialist’, start met eigen filialen, waarbij de nadruk ligt op vrouwvriendelijkheid. Dat staat in het nog te verschijnen decembernummer van Elsevier Retail.

"De winkels zijn meer trendy, we hebben meer damesfietsen en we werken met sfeerbeelden," zegt Alfred Jacobs, retailmanager bij moederorganisatie Biretco. “We starten met eigen filialen, omdat we meer binding met de markt willen krijgen.”

Op het hoofdkantoor van Biretco ligt een witte-vlekkenplan met daarop tweehonderd plaatsen waar een Profile De Fietsspecialist-winkel gaat komen. De eerste winkel opent op 14 december in het Limburgse Heel. Biretco opent geen webwinkel, in de woorden van Jacobs, ‘om de ondernemers niet in de wielen te rijden’.

“Ook deze winkel zien we als aanvulling op het bestaande winkelaanbod.” De nieuwe formule komt ook beschikbaar voor de franchisenemers. Over de kosten doet Jacobs geen mededelingen.

Reageer op dit artikel