nieuws

Profile start offensief tegen Halfords

Retailing

BREDA – Volgens de directie van Biretco zijn de beweringen die Halfords op zaterdag 11 maart 2006 deed in een advertentie van Halfords in De Telegraaf, onjuist en ongenuanceerd.

Profile start offensief tegen Halfords

BREDA – Volgens de directie van Biretco zijn de beweringen die Halfords op zaterdag 11 maart 2006 deed in een advertentie van Halfords in De Telegraaf, onjuist en ongenuanceerd. De beweringen zouden volgens hen een verkeerd beeld schetsen van de huidige vakhandel en daarbij de consument op een verkeerd been zetten. Het gaat met name om de bewering van Halfords dat de vakhandel veel te hoge marges hanteert. Profile ‘de Fietsspecialist’ bestrijdt dit op grond dat de feitelijke onderbouwing van Halfords ontbreekt en dat de vergelijking van Halfords met de vakhandel ‘appels met peren vergelijken is’, aldus de directie van Biretco. ‘Halfords is een gemengd winkelbedrijf dat niet te vergelijken is met een fietsspeciaalzaak als Profile ‘de Fietsspecialist’.’ Volgens Biretco meldt Halfords bovendien ten onrechte dat Union een A-merk is. ‘Het kwaliteitsmerk Union bestaat niet meer. Slimme zakenmensen hebben nu het merk weer uit de kast gehaald en het als plakmerk ingezet op B-merk fietsen. Dit is dus geen vergelijk met het oude Union.’ Biretco laat het er niet bij zitten en onderzoekt of het de zaak aanhangig kan maken bij de reclamecodecommissie. Tevens overwegen zij juridische stappen jegens Halfords.

Reageer op dit artikel