blog

De toekomst is aan de ‘echte’ fietsenwinkels

Retailing

DBG, leverancier van allerlei fietsen aan diverse verkoopkanalen zoals bouwmarkten, is nu in handen van een grote speler op de paardensportmarkt, De HypoGroup. Omdat ze bij DBG geen verstand hadden van winkels is de retailformule Mobion opgeheven en zelfs failliet gegaan.

De toekomst is aan de ‘echte’ fietsenwinkels

Na allerlei avonturen met de merknaam Union, dat nu in handen is van PON (Gazelle) en allerhande andere stickermerken, is het nu aan de nieuwe eigenaren om de markt te veroveren. Men ziet ook grote exportkansen omdat men hierin via de paardensport al de nodige kennis heeft opgedaan.

Ik ga ervan uit dat ze ook fietsen aan het reguliere dealerkanaal in ons landje willen gaan leveren. Tot voor kort trof ik allerlei DBG-fietsen aan bij handelaren met schuren gevuld met ‘van/voor fietsen’, en ik vraag mij echt af of het mogelijk is om werkelijk iets toe te voegen in de ‘gewone’ fietswinkels.

De merknaam Union leeft wel bij de mensen, maar de grote hoeveelheid restanten (ik heb een enorme lijst onder ogen gehad) die nog op opkopers wachten, kunnen voorlopig nog wel even zorgen voor verstoringen inzake het merkimago. Winkel A is binnenkort officieel Union-dealer, terwijl winkel B de krant volzet met stuntadvertenties met dezelfde merknaam.

Ik denk dat er de komende jaren nog meer van deze versnippering gaat plaatsvinden en dat restpartijen links en rechts zullen opduiken, maar dat de sterke, échte fietsenwinkels nog beter gaan presteren.

Wat is uw mening?

Reageer op dit artikel