blog

Toeristenzaken zijn goede zaken

Retailing

Vandaag bij een etaleerklant in een echt VVV-dorp gewerkt. Mij valt op dat onze oosterburen nog steeds zeer onder de indruk zijn van onze fietsplezierprodukten.

Vandaag bij een etaleerklant in een echt VVV-dorp gewerkt. Mij valt op dat onze oosterburen nog steeds zeer onder de indruk zijn van onze fietsplezierprodukten en zelfs steeds vaker proberen om ons taaltje te spreken.
Bij  ‘ons’ kopen ze wat ze in eigen land niet kunnen kopen omdat er slechts een handvol echte fietsenwinkels in dat enorme land te vinden is.
LIDL is ‘Van Duitschen Bloedt’ en brengt ons een aluminium Mercure voorzien van Nexus-7, Vredestein, Axa, Basta, SelleRoyal, Inter-L, die akelig veel weg heeft van een Altra en/of Sparta van een dubbele prijs, voor slechts 349 euro.
Oei! Die fiets ziet er wel erg goed uit.
Laten we hopen dat onze ruim spenderende vakantievierende oosterburen geen LIDL-foldertje onder ogen krijgen.
Nú geloven ze ons nog…Die leute met een Beamer of Merc van bijna een ton met 2 Kettlers die wij niet eens wíllen verkopen op het dak. Der willen steeds grager een echte ‘Holland-Rad’.
Dem wissen het (nog) niet. Das voorlopig nog een geluk.

Negeren of fronsjes?
Ik ben benieuwd naar de reacties.

Ron Haker   

Reageer op dit artikel