artikel

Uniek project ‘Grip op je Tweewielerwinkel

Retailing

Dit najaar gaat de eerste ‘Grip op je Tweewielerwinkel’ van start. Shimano Benelux organiseert in nauwe samenwerking met het vakblad Tweewieler een 6-daagse training waarbij ondernemers in de tweewielerbranche handvatten krijgen om hun onderneming verder te professionaliseren.

Uniek project ‘Grip op je Tweewielerwinkel
In nauwe samenwerking met Tweewieler organiseert Shimano Benelux een uniek opleidingsproject voor tweewielervakhandelaren.

“Voor Shimano Benelux is dit project een unieke mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan het op een hoger plan tillen van de tweewielerbranche,” vertelt Mike Smink, senior marketing manager van Shimano Benelux. “We willen meedenken zonder de vrijheid van de individuele ondernemer te beperken. Dat verwachten veel ondernemers ook van een moderne leverancier. Ze zien de wereld om zich heen veranderen en hebben veel ideeën, maar ook veel vragen over toekomstig ondernemerschap. Ze zien ook het succes bij andere ondernemingen, in onze branche en in andere sectoren, maar weten niet altijd hoe ze de vertaalslag kunnen maken naar hun eigen bedrijf.”

Handvatten aanreiken

Jay Hijmering, senior sales manager retail bij Shimano Benelux en samen met Mike Smink nauw betrokken bij het project ‘Grip op je Tweewielerwinkel’. “Samen met de groep willen we proberen om antwoorden te vinden op probleemstellingen en handvatten aanreiken hoe ze verder zouden kunnen gaan bij de ontwikkeling van hun bedrijf. Ons primaire doel is het helpen van ondernemers en daarmee de verkopen en het rendement van de winkels vergroten. Daarnaast willen we een duidelijk signaal afgeven aan de branche dat Shimano Benelux blijft inzetten op de ondersteuning van de dealers, niet alleen de dertig deelnemers van ‘Grip op je Tweewielerwinkel’ maar alle vakhandelaren.”

Beoordeling onderneming

Voorafgaand aan de start van de eerste bijeenkomst worden alle winkels van de deelnemers bezocht door een mystery guest. Deze beoordeelt de ondernemingen op belangrijke aspecten zoals service, productpresentatie, productkwaliteit en aankleding van het interieur en exterieur. De resultaten hiervan zullen tijdens de verschillende sessies teruggekoppeld worden. De deelnemers krijgen tijdens een inspiratiedag de mogelijkheid om een ‘blik in de keuken’ te werpen bij retailondernemingen uit andere sectoren, waar vergelijkbare problematieken spelen als in de tweewielerbranche.

Voor wie?

De inschrijving staat open voor alle tweewielervakhandelaren in Nederland en België, dus ook voor niet-Shimano dealers. “Het is algemeen bekend dat de Shimano Service Centers belangrijk zijn voor Shimano Benelux,” geeft Jay Hijmering aan, “maar er zijn voor Shimano Benelux meer belangrijke ondernemers, bovendien willen we met de eerste ‘Grip op’ een dwarsdoorsnede van de markt bereiken.” Voor het opleidingsproject wordt commitment en een actieve rol verwacht van de deelnemers. Daarom wordt er een eigen bijdrage gevraagd van € 495. De waarde van de training is € 1.950.

Programma en aanmelden

Het programma van ‘Grip op je Tweewielerwinkel’ is als volgt:
Kick-off tijdens Bike MOTION
Dag 1: Inspiratie tour
Dag 2: Consumentenbeleving en concurrentie
Dag 3: Personeel en leiderschap
Dag 4: Productie en promotie
Dag 5: Bedrijfseconomisch
Dag 6: Terugkomdag bij Shimano Benelux in Nunspeet
Na de kick-off tijdens Bike Motion staat de eerste opleidingsdag gepland op 10 november en de laatste dag op 23 maart 2015. Deze data zijn nog niet definitief. Gedurende twee opleidingsdagen mag de deelnemer een tweede persoon meenemen.
Meer informatie leest u op www.gripopjetweewielerwinkel.nl. Aanmelden en een link naar het inschrijfformulier vindt u hier.

Reageer op dit artikel