nieuws

AllBikes B2B importeur MUVI e-scooter

Gemotoriseerd 385

AllBikes B2B heeft de exclusieve distributie voor Nederland van de MUVI e-scooter. Nu enkel nog leverbaar als 45 km/h versie. Tegen het einde van de zomer zal er ook een 25 km/h versie komen. Beide zijn overigens al EC168:2013 gehomologeerd.

AllBikes B2B importeur MUVI e-scooter

AllBikes B2B is de naam waaronder Vai Vai Vespa (finalist Tweewielerwinkel van het Jaar 2016) bekend is bij de overheid en het bedrijfsleven. Egbert Egbers: “Ik zocht een e-scooter en ben op de MUVI gestuit. Dit kan een game changer worden op het gebied van e-scooters. Voor bedrijven, overheid en particulieren. Made in Europe (bij de Spaanse fabrikant Torrot) en na de nodige langeduurtests en ‘torture’ test door onze technische mannen, goedgekeurd bevonden. Meer dan dat zelfs.”

Eigenzinnig uiterlijk

De MUVI heeft een eigenzinnig uiterlijk. De e-scooter is geheel bij Torrot ontworpen. Opvallende kenmerken zijn de grote 16” wielen en de slanke bouw. Door geen overmaat aan kunststof te gebruiken is de scooter aardig hufter proof. Schade zal bij een eventuele valpartij niet snel ontstaan. Flexibel kunststof aan de voorzijde en het stevige buizenframe achter vangen de klappen op. Achter de koplamp een dashboard met een eenvoudige teller die verstelbaar is in drie verschillende lay-outs.

2 accu’s onder zadel

Onder het zadel zitten de 2 accu’s zitten (een docking-station voor B2B afnemers is in de maak).  De accu’s zijn eenvoudig te wisselen. Handig voor scooters die worden gebruikt voor zakelijke doeleinden (bezorgdiensten, sharing). Ook voor particulier die geen oplaadpunt bij de stalling hebben, is dit handig. Op het werk of thuis bij een wandcontactdoos blijven de accu’s gewoon in de MUVI zitten. De standaard lader (een fast charger is optioneel, vol in 2,5 uur i.p.v. 5 uur) kan eenvoudig meegenomen worden onder het zadel.

Voldoet aan nieuwe homologatie-eisen

De MUVI is uitgerust met hydraulische, gecombineerde remmen. De berijder bedient daardoor met 1 handel tegelijk de achterrem als de voorrem. Voor het zwaardere werk heeft de MUVI een instelbare schokdemper achter. Samen met de hydraulische voorvork voldoet dat prima. Qua aandrijving is gekozen voor de eigen borstelloze 48V motor (eigen ontwikkeling van Torrot) die centraal in de scooter is geplaatst. De gewichtsverdeling en het zwaartepunt is hierdoor optimaal. Een getande riem zorgt ervoor dat het achterwiel wordt aangedreven. Met dit alles weegt de MUVI toch maar 85 kilogram. Verder is het de eerste elektrische scooter die voldoet aan de nieuwe homologatie-eisen (EC168:2013) die per 1 januari 2018 van kracht zijn (www.muvinederland.nl).

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels