artikel

NuVinci Experience Center bij Gazelle Premium-dealers

Fietsen

Fallbrook Technologies, uitvinder en producent van de NuVinci traploze versnellingsnaaf, gaat in april starten met een Nederlands NuVinci Experience Center. Dit is een marketingprogramma met als doel consumenten een proefrit te laten maken op een e-bike uitgerust met de NuVinci Harmony. NuVinci Harmony is de automatische versie van de traploze NuVinci versnellingsnaaf.

NuVinci Experience Center bij Gazelle Premium-dealers
Het NuVinci Experience Center marketing programma wordt als eerste in Nederland gelanceerd in nauwe samenwerking met Gazelle.

Het NuVinci Experience Center marketing programma wordt als eerste in Nederland gelanceerd in nauwe samenwerking met Gazelle. Roland ten Brinke, Fallbrooks Europese verkoopdirecteur, is content met deze samenwerking. “Gazelle is een traditioneel Nederlands fietsmerk, opgericht in 1892. Het is de oudste en grootste fietsfabrikant in Nederland.”

Consumenten laten uitproberen

Het doel van het marketing partnership met Gazelle is om geïnteresseerde consumenten te voorzien van een makkelijke manier om e-bike uitgerust met NuVinci Harmony uit te laten proberen. Vanaf april zullen ongeveer 250 Gazelle Premium Dealers beschikken over een Gazelle-e-bike uitgerust met de NuVinci Harmony en speciaal bedoeld voor proefritten. Via specifieke webpagina’s op zowel de Gazelle als de NuVinci website, kunnen de klanten het dichtstbijzijnde ‘Experience Center’ zoeken en een afspraak maken voor een proefrit.

Zelf ervaren

Daniel Bley, Fallbrooks Marketing Manager voor Europa, legt uit waarom voor deze opzet is gekozen. “De NuVinci Harmony maakt het de fietser heel gemakkelijk. Dat is juist de aantrekkingskracht van dit versnellingssysteem, dat eigenlijk alles zelf doet. Voor een consument is dit unieke rijgevoel heel moeilijk voor te stellen als die alleen maar af kan gaan op mondelinge verklaringen. Het zelf ervaren is iets heel nieuws en anders dan alles wat men eerder heeft ervaren. Op deze manier geven we potentiële klanten de mogelijkheid om het NuVinci Harmony systeem zelf te testen. Dit is een speerpunt voor Gazelle en ons. Fietsen gaat over plezier en genieten, en een hoge mate van comfort is daarbij een zeer belangrijke factor. Dat de NuVinci Harmony daar in hoge mate aan bijdraagt, zullen de proefritten bewijzen.”

Extra services

“We hebben ook plannen voor extra diensten,” voegt Bley toe. “Zo zijn we bijvoorbeeld van plan om een online booking tool aan te bieden die het maken van een afspraak voor een NuVinci-proefrit vergemakkelijkt. Ook gaan we dit Experience Center-concept uitbreiden naar andere Europese markten en met andere partners, want NuVinci componenten worden gemonteerd door veel toonaangevende fietsmerken. We zijn ervan overtuigd dat onze nieuwe marketingbenadering resulteert in een makkelijkere en snellere aankoopbeslissing voor NuVinci door de consument.”

Reageer op dit artikel