artikel

Technologie voorop bij Kuota en Zannata

Fietsen

Kuota en Zannata worden ontworpen en geassembleerd in België bij VDB Parts. Daar wordt passie voor fietsen vertaald naar kwalitatieve producten die zijn opgebouwd rond de nieuwste technologische ontwikkelingen op vlak van framebouw en een eigen ontwikkelde interne bekabeling om de frames zowel met mechanische onderdelen als met elektronische onderdelen te kunnen monteren.

Technologie voorop bij Kuota en Zannata
De Zannata Z88aero heeft een nieuw full carbon monocoque frame dat is opgebouwd uit verschillende types carbon.

Bij de ontwikkeling van een nieuwe frame wordt steeds gezocht naar een optimale mix van comfort, stijfheid, acceleratievermogen en snelheid. Technologische ontwikkelingen zijn bijvoorbeeld een PF86.5 bottom bracket en een tapered 1 1/8-1 ½ balhoofd. Zannata fietsen worden opgebouwd met de producten van VDB’s Italiaanse partners Selle San Marco, Deda Elementi en Miche Componenti. Daarnaast biedt VDB ook als optie de handgemaakte wielen van het Franse Corima en het Duitse Lightweight. Er is het Z112 TT frame met een uiterst aerodynamisch design, geïntegreerde TRP remmen, een geïntegreerd multiple position full carbon stuur/stuurpen en zadelpen die werden ontwikkeld om de aerodynamica van de complete fiets te optimaliseren.

Zannata topmodel Z88aero

Het topmodel in het Zannata gamma van wegframes is de Z88aero. Dit nieuwe full carbon monocoque frame wordt opgebouwd uit verschillende types carbon. Er wordt een mix gebruikt van High Modulus en High Strenght 60T XN-60 en 46T HS-40 carbon. Anders dan bij de andere carbon modellen in het gamma wordt bij de Z88aero ook gebruikt gemaakt van een speciaal nano-based epoxy materiaal. Ook aan de aerodynamische eigenschappen van de Z88aero werd hard gewerkt.

Kuota: nieuwe carbon frames

Om het nieuwe gamma 2014 te realiseren zijn de Kuota ingenieurs tot het uiterste gegaan. Er werden maar liefst zeven nieuwe carbon frames ontwikkeld. De Kuota Kom Air is het lichtste frame in het 2014 gamma.  Met een gewicht van 770gr in maat XS behoort dit frame tot de klasse van superlichte frames, zonder echter te raken aan de stijfheid van het geheel. De innovatieve DTC – Digital Cutting Technology en het toepassen van Kuota’s eigen KOSM technologie – Kuota Optimised Shape Management maakt het mogelijk om ongeacht de maat van het frame de perfecte balans te creëren tussen gewicht, prestatie en stabiliteit.

Kuota topmodel Kom

Daarnaast werd het gamma van wegframes uitgebreid met een verdere ontwikkeling van één van de topmodellen, de Kom, die nu nog aerodynamischer en lichter is geworden De Kom is een carbon frame van slechts 860gr (maat M) opgebouwd met de laatste generatie van carbon vezels. Dit frame werd voor 2014 structureel en grafisch bijgewerkt. Het werd voorzien van een BB386, asymmetrische carbon fiber lamination en een aerodynamische voorvork en voordriehoek voor nog preciezer sturen en sneller sprinten zonder compromissen te doen op het vlak van gewicht

Reageer op dit artikel