blog

Vuurwerk

algemeen

Vuurwerk is een mooi product.
Heel veel consumenten vieren de jaarwisseling met champagne, elkaar én vuurwerk.

Vuurwerk is een mooi product.
Heel veel consumenten vieren de jaarwisseling met elkaar, oliebollen, champagne, én vuurwerk.
De verkoop van vuurwerk is sinds mensenheugenis mede ook in handen van tweewielerwinkels.
Ik maak graag presentaties met dit spannende product en heb dat de afgelopen tijd dan ook met graagte gedaan. Prikkelende etalages of opstellingen in de winkels doen wonderen.

Sommige folders/bestellijsten blinken uit in duidelijkheid. De firma Schuurmans (misschien wel de grootste) echter biedt  een folder met prachtige foto’s vol heel mooie artikelen. Jammer dat de nummering bij de ‘plaatjes’ een vervelende zoektocht op de bestellijst oplevert.  De winkelier en de consument heeft geen enkele boodschap aan de zakelijke coderingen. Alleen de nummering op de bestellijst is van belang, maar MOET dan wel snel en zichtbaar corresponderen met het ‘plaatje’. Ik heb voor een presentatie met een folder van Schuurmans  tenminste  1 uur verbruikt met het uitzoeken.
Volgend jaar doet Schuurmans het wel goed… Wedden?
Ik ben erg blij met winkeliers die, voor het maken van een goede en veilige presentatie, elk jaar nieuwe ‘dummies’ van de leverancier ontvangen en niet telkens lopen te ‘medderen’ met oude of te vervangen  kruitloze modellen.

VRAAG:
Hoe moeten vuurwerkverkopende fietsenwinkels en leveranciers, buiten de strenge regelingen en voorwaarden om, het echt goed doen? Voor de gretige klanten én de winkelier!

Sommige winkeliers hebben een geweldig systeem… sommige winkeliers niet.

Vuurwerk is een feest en een mooie afsluiter van het jaar.

Met dank voor uw leerzame bijdrage.

Ron Haker
 

Reageer op dit artikel