Amy Paillot (QWIC): 'Meer klanten naar winkel door grootse tv-campagne'

Amy Paillot (QWIC): 'Meer klanten naar winkel door grootse tv-campagne'
Amy Paillot: "De beste manier om onze dealers vanuit de marketingkant te ondersteunen, is door potentiële consumenten naar hun winkels te leiden."

E-bike fabrikant QWIC lanceert voor het tweede jaar op rij een grote tv-campagne. Hoe pakken ze dat aan en wat zijn de te verwachten resultaten? We vroegen Amy Paillot, marketing manager bij QWIC, er alles over.

Wat is het idee achter de nieuwe tv-campagne en wat hoop je ermee te bereiken?

"Vorig jaar werd onze eerste tv-campagne uitgezonden tijdens de zomer. Dit jaar starten we de campagne direct vanaf het begin van het seizoen, van half maart tot eind mei. Onze doelstellingen zijn nog steeds dezelfde als vorig jaar: naamsbekendheid opbouwen en consumenten naar de winkels leiden. Vorig jaar zagen we ongelooflijke resultaten, ook al was het vrij laat in het seizoen. We hebben daarom hoge verwachtingen van deze nieuwe campagne."

Dat klinkt goed, kun je iets meer vertellen over de resultaten van vorig jaar?

"Vorig jaar waren we voor het eerst ooit op televisie te zien en dat was een groot succes. We hebben daarmee niet alleen onze naamsbekendheid bijna verdubbeld en het verkeer naar onze website vergroot, maar ook het verkeer en de vraag naar ons dealernetwerk is toegenomen. Dit konden we meten aan de hand van het aantal bezoekers op onze website dat zocht naar verkooppunten en ook aan de hand van feedback van onze dealers."

QWIC verkoopt haar e-bikes via gespecialiseerde retailers. Gaan jullie je nu met de tv-campagne rechtstreeks op de consument richten?

"Onze rol van het marketingteam is om het merk op te bouwen. De beste manier om onze dealers vanuit de marketingkant te ondersteunen, is door potentiële consumenten naar hun winkels te leiden. We zijn daarin geslaagd als ze al van QWIC weten en vragen naar QWIC, zodat ze daar onze e-bikes kunnen testen en uiteindelijk kopen."

Wat zullen QWIC-dealers merken tijdens de tv-campagne?

"We verwachten dat er veel meer mensen binnenkomen bij onze dealers die naar QWIC vragen en onze fietsen willen testen! Want naast de grootschalige tv-campagne hebben we dit jaar ook speciale advertenties ontworpen die verwijzen naar de dichtstbijzijnde dealer."

We hebben ook speciale advertenties ontworpen die verwijzen naar de dichtstbijzijnde dealer”

"Deze advertenties worden ingezet als een retargeting campagne als opvolging van de tv-campagne. De consument in de buurt die de tv-campagne heeft gezien zal automatisch ook de online advertenties zien, die verwijzen naar het verkooppunt in de buurt. Deze advertenties worden onder andere getoond op NU.nl, Buienradar en allerlei andere websites die beschikken over Google Display Ads."

Waar en wanneer kunnen we QWIC op televisie zien?

"De campagne loopt van half maart tot eind mei en wordt uitgezonden op prime time momenten op de grote tv-zenders in Nederland (zoals NPO, RTL4) maar voor het eerst ook in Duitsland. Hou je ogen open, je zult ons heel veel zien."

Benieuwd naar de tv-reclame? Bekijk hier de reclamespot:

00:00
00:00/00:00

Wanneer is de campagne succesvol?

"We doen metingen naar de naamsbekendheid voor en na de campagne. Hierin willen we blijven groeien. Ook ons websiteverkeer en het aantal bezoeken aan de verkooppunten op onze site zijn belangrijke meetpunten hoe succesvol en impactvol de campagne is."

Wat staat er dit jaar nog meer op de planning?

"We hebben twee nieuwe fietsen geïntroduceerd in de tweede helft van 2022, maar dit seizoen willen we echt hun belangrijkste voordelen promoten en benadrukken. De Mira, super comfortabel en toch veelzijdig met veel opties. En ook de Premium i +Automatic met automatische naafversnelling, ontwikkeld met Enviolo en de meest innovatieve e-bike binnen het Premium i segment."

Hoe past de tv-campagne in de bredere marketingstrategie van jullie?

"QWIC is een van de top premium e-bike merken en we zijn hier om te blijven, dus we zullen dit jaar en in de toekomst blijven investeren in ons merk."

Dit artikel is gesponsord door QWIC.