blog

BLOG Volop kansen

Ondernemen 548

Eugen Uppelschoten schrijft in zijn column Van de Winkelvloer in Tweewieler over zijn ervaringen in zijn winkel. Hij ziet de kansen voor de vakhandel. Niet alleen door de gusntige economie, maar ook doordat online spelers (steeds) vaker negatief in het nieuws zijn.

BLOG Volop kansen
Eugen Uppelschoten: "Online verkoopkanalen zijn steeds vaker negatief in het nieuws. Het is zaak hier handig op in te springen."

“De vakhandel heeft de wind van voren. Doordat de economie aantrekt wordt er makkelijker uitgegeven en is er bij de consument meer focus op een onsje meer in plaats van een onsje minder. Daarmee wordt de focus meer verlegd naar toegevoegde waarde in plaats van op prijs. En daar maakt de betere vakhandel het verschil.

Tel daarbij op dat de verkoopkanalen die voor volume, en daarmee voor prijskopers gaan, steeds vaker negatief in het nieuws zijn. Misleidende reclame, gemanipuleerde reviews en suggestieve testen lijken wel aan de orde van de dag. De consument is uiteindelijk niet gek , ook al laat deze zich graag misleiden als het om de prijs gaat. Het is zaak hier handig op in te springen.

Fietsers stromen en masse binnen

In de winkel merken we aan de lopende band dat fietsers echte kwaliteit enorm weten te waarderen. Dit voorjaar hebben we er zelfs grote moeite mee om alles te verzilveren. Doordat het mooie weer lang uitbleef, komt alles in een keer op ons af. Het lijkt wel of de sluisdeuren open zijn gegaan en fietsers en masse binnen stromen.

Een luxe probleem. Het is maar goed dat er voor notoire prijskopers andere kanalen zijn, anders mochten we daar ook nog mee dealen. Ik ga weer gauw de winkel in, het is druk. Iedereen een geweldige seizoen en veel blijde klanten toegewenst!”

Reageer op dit artikel