nieuws

AXA lanceert nieuwe generatie ringsloten

Onderdelen & Accessoires

AXA lanceert nieuwe generatie ringsloten
Tegelijk met de Victory en de Greenline heeft AXA ook een nieuwe huisstijl en uitstraling ontwikkeld. – Foto AXA

AXA heeft een belangrijke stap gezet in de verbetering van het ringslot. De nieuwe AXA Victory heeft een volledig rondom gelast, stalen slothuis. Ook alle andere onderdelen zijn significant verbeterd en veiliger gemaakt. De AXA Victory wordt toegevoegd als premium produkt aan het bestaande assortiment.

Het stalen slothuis van de AXA Victory wordt volledig rondom gelast met een nieuwe lastechniek die een stroomstoot van 450.000 ampère geeft in 2 milliseconden. Daarnaast heeft het slot een extra geharde beugel, verbeterd cilinderhuis en sterkere plug-in vergrendeling. Zo is het beter bestand dan ooit tegen zagen, knippen, breken, picken en pellen. Niet voor niets heeft het fietsslot volgens AXA alle ART-testen glansrijk doorstaan en is het goedgekeurd voor fietsverzekeringen. AXA geeft 10 jaar garantie op het slot.

Know how uit andere branches

Harry Smeets, CEO: “Met de AXA Victory introduceren we een nieuwe generatie ringsloten. De gepatenteerde lastechniek komt uit de automotive industrie waarmee we een nieuw slot kunnen maken dat praktisch geen ingang meer heeft. En met het nieuwe design heeft het slot een moderne en premium uitstraling en zijn we overtuigd dat we echt een nieuw tijdperk voor fietssloten starten.”

Greenline verlichting

Naast het nieuwe slot, introduceerde AXA de Greenline, kleine en krachtige oplaadbare verlichting. De Greenline speelt in op de groeiende populariteit van batterijverlichting. Het is USB oplaadbaar en heeft een levensduur van 1.000 oplaadbeurten en een maximale gebruiksduur van 12 uur. Vanzelfsprekend zijn de lampjes StVZO goedgekeurd.

Vernieuwde uitstraling AXA Bike Security

Tegelijk met de Victory en de Greenline heeft AXA ook een nieuwe huisstijl en uitstraling ontwikkeld. Centraal staat de ridder als beschermer van fietser en fiets. “Dankzij de nieuwe huisstijl springt ook de AXA Victory eruit in het slotenschap. We ondersteunen retailers verder met passende schappenplannen en displays om het slot en bijbehorende accessoires optimaal te presenteren,” aldus Harry Smeets.

Reageer op dit artikel