nieuws

De Fietsfabriek professioneel verder

Onderdelen & Accessoires

De Fietsfabriek professioneel verder

AMSTERDAM – Na het faillissement in juni van dit jaar werd De Fietsfabriek een maand later overgenomen door het adviesbureau The Brown Paper Company. De Fietsfabriek heeft nu zo’n twintig fietsenzaken en wil nog doorgroeien naar ongeveer honderd zaken. Grote kracht van De Fietsfabriek is de mogelijkheid tot echte personalisatie van de fietsen met bijvoorbeeld een naam, tekst of logo in het frame, de kettingkast of bagagedrager.

AMSTERDAM – Na het faillissement in juni van dit jaar werd De Fietsfabriek een maand later overgenomen door het adviesbureau The Brown Paper Company. De Fietsfabriek heeft nu zo’n twintig fietsenzaken en wil nog doorgroeien naar ongeveer honderd zaken. Grote kracht van De Fietsfabriek is de mogelijkheid tot echte personalisatie van de fietsen met bijvoorbeeld een naam, tekst of logo in het frame, de kettingkast of bagagedrager.

Niet een stikker, plaatje of een bord wat ergens wordt opgeschroefd maar gelast in het frame of bagagedrager. Het personaliseren kan vanaf € 75,-. Dealers hoeven niet veel fietsen op voorraad te zetten. Berkman: “Ze kunnen bijvoorbeeld beginnen met een bakfiets in eigen huiskleur, een dames en heren fiets en een gepersonaliseerde leenfiets met eigen kleuren, naam en logo van de fietsenzaak. Met onze unieke producten verkopen fietswinkels ook unieke producten aan klanten die eens iets anders willen.”

Grote waarde wordt gehecht aan een goede kwaliteit. Voordat de fiets vanuit de fabriek in Turkije naar Nederland vervoerd wordt, wordt deze getest op twee aspecten: er is een technische check en een check of de fiets qua specificaties klopt met wat de dealer besteld heeft. In Nederland volgt er dan nog een laatste check door degene die ook de contacten onderhoudt met de dealers.

Business-to-business
Vooral de business-to-business-markt ziet Berkman als een kans voor dealers: “Daarin hadden dealers nog niet veel unieks te bieden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Bedrijven zetten vaak een stoepbord buiten neer. Daar moeten ze voor betalen. Als ze een fiets met hun eigen naam en in de bedrijfskleuren op de stoep zetten, hoeft dat niet. De Fietsfabriek is hier het bedrijf voor. We bouwen alles op basis van de wensen van de klant. We kunnen prachtige dingen maken, zoals een volledig gele bakfiets met gaten erin voor een kaasboer.”

Reageer op dit artikel