nieuws

Ondernemers waarderen diep en breed assortiment bij Verwimp

Winkel 2361

Ruim 400 dealers liepen langs de stellingen en presentaties op de Louis Verwimp Dealerdagen. Deze werden op 11, 12 en 13 maart gehouden. Om de ‘business as usual’ aan de gang te houden tijdens de dealerdagen, leveranciers en een grote stroom bezoekers de ruimte te geven, was een grote tent aan het pand in Valkenswaard gekoppeld.

Ondernemers waarderen diep en breed assortiment bij Verwimp
Louis Verwimp jr.: "We hebben het meest brede en ook diepe assortiment in Nederland. Met heel veel merken, waarvan we alle artikelen voeren." Foto's redactie Tweewieler

De dealerdagen bij Verwimp kennen een laagdrempelige no-nonsense sfeer. Ondernemers lopen gemoedelijk met de winkelwagen langs de aanbiedingen en zoeken de krenten uit de pap, passend bij het aanbod in hun winkel. Louis Verwimp jr geeft aan dat dit een USP van zijn onderneming is. “We hebben denk ik het meest brede en ook diepe assortiment in Nederland. Met heel veel merken, waarvan we alle artikelen voeren. Dat maakt ons bijzonder en bovendien handig voor de ondernemer, die hier alles kan vinden wat hij wenst.”

Persoonlijk contact

Nog een punt dat Handelsonderneming Louis Verwimp onderscheidt van andere grossiers, is het persoonlijke contact. Verwimp jr.: “Onze klanten bellen ons en krijgen dan een medewerker aan de telefoon met verstand van zaken. Ons team kent ons assortiment door en door en weet de technische specificaties van al onze artikelen.” Bij Verwimp wordt deels nog op de traditionele manier zaken gedaan. “Onze aanpak is door de jaren heen hetzelfde gebleven. Uiteraard zijn we veel verder geautomatiseerd dan voorheen, maar automatisering mag niet leiden tot het creëren van afstand tussen ons en de klant. De laagdrempeligheid, het zien en voelen van producten in plaats van een digitale catalogus waaruit je moet kiezen… Een grote groep fietsondernemers waardeert dit nog heel erg, constateren we.” Vooral vanuit Zuid-Nederland en België komen dealers naar de dealerdagen, maar ook vanuit Noord-Nederland en Frankrijk.

Start van het seizoen

Het tijdstip waarop de dealerdagen zijn gehouden, aan het begin van het verkoopseizoen, is opvallend te noemen. Het maakte niet uit voor de contractleveranciers, die in groten getale hun producten lieten zien op de show. Daarmee krijgt het evenement het karakter van een voorjaarsvakbeurs. Verwimp: “Pal voor aanvang van het seizoen presenteren onze partners zich met hun nieuwste producten en eventuele beursaanbiedingen. De bezoekersaantallen tonen aan dat er behoefte genoeg is onder onze klanten om nog vlak voor het seizoen artikelen voor hun winkel aan te schaffen.”

Workshops

Elke dag zijn workshops gehouden. De specialisten van Bikkel Bikes lieten de aanwezige dealers de laatste snufjes op het gebied van e-bike elektronica zien. Adsoft gaf een update over het Verwimp Bestelprogramma. En werkplaatsspecialist Elvedes presenteerde passende oplossingen voor problemen met de remmen bij een fiets. Cema toonde hoe je lagers moet vervangen, en Berner gaf demonstraties met gereedschappen.

Al met al vormden de Louis Verwimp Dealerdagen een geslaagd festijn waar mooie voordeeltjes waren te halen voor fietsondernemers. Lees meer berichten over Handelsonderneming Louis Verwimp.

Foto's

Reageer op dit artikel