Algemene Nederlandsche Wielrijders Bond

Tekst verkleinenTekst vergroten
Tekstgrootte:
24 reacties
donderdag 26 januari 2012
Algemene Nederlandsche Wielrijders Bond

ANWB gaat fietsbanden plakken, elektrische fietsen repareren en geknapte snelbinders tussen de spaken uit plukken. Er is een kans dat ze deze dienst in samenwerking met 'hun' verzekeraar Unigarant gaan aanbieden.

Nu twijfel ik al jaren aan het werkelijke nut van mijn lidmaatschap van de wegenwacht en aan het steeds sneller in mijn blauwe bak verdwijnende advertentieblaadje 'De Kampioen' .

Mijn auto doet het altijd, het advertentieblaadje voegt voor mij niets toe en ik wil eigenlijk niet langer mijn lidmaatschap betalen, maar ja....men schrijft automatisch af met als gevolg dat ik er weer een jaar aan vastzit en vervolgens weer vergeet om op te zeggen.

Ik weet nog dat ze zelf e-bikes in het assortiment had die in een eigen test vervolgens als slecht uit de bus kwam.

Op de radio hoorde ik FietsNed zeggen dat ze eventueel wel door ANWB gekocht mocht worden, althans...Die optie werd open gehouden.

Langs de snelwegen zie ik steeds minder vaak wegenwachters mensen redden, dus is het logisch dat ANWB andere markten wil aanboren.

Wat is uw mening?

 Ron Haker

 

24 Reacties

Dit is de eerste directe en harde aanval van een goed geolied extern kanaal op de omzet van de vakhandel. Wat volgt, after sales aan via internet verkochtte fietsen? Leveren van E-bikes via de ANWB webshop? Samenwerking met partijen als blokker, Hema, Liddle etc.?? Ik ben benieuwd welk antwoord de vakhandel hierop kan bedenken.
Visionair 2012 @ 26-01-2012 13:06
Beste Ron, @ 26-01-2012 14:13
Beste Ron,

Ik begrijp je niet meer!

Dat er naast Fiets Ned een grote speler op de markt komt. die in feite het zelfde doet, maar zich uitsluitend toespitst op pech hulp en daarnaast geen uitgebreide reparatie naar zich toetrekt is juist niets op tegen.

De ANWB is een merk wat zich sinds jaar en dag profileert als dienst bij pech. Autoreparaties worden tenslotte ook uitbesteed aan de vakgarage, De ANWB mengt zich hier toch ook niet in. Waarom dan die angst dat dit wel gaat gebeuren in de tweewieler branche.
Juist wij als vakhandelaren mogen blij zijn met een onafhankelijke speler in tegenstelling tot Fiets Ned. (hierin niets ten nadele van Fiets Ned).
Je gaat toch echt te kort door de bocht.

Het zou nog mooier kunnen zijn als wij als vakhandelaar deze abonnementen mogen verkopen en eventueel kunnen fungeren als service station.

Wij blij, klant blij, ANWB blij
Wat zijn we toch weer blij.

Overigens kunt u via onze contacten reeds lichtbakken voor op uw bestelbus bestellen en misschien een vermelding krijgen op www tweewielerpechhulp nl site.

groetjes Peter
Peter Kamp Fietsplus @ 26-01-2012 14:34
Misschien is overwegen om afscheid te nemen van Unigarant. Kijken of de ANWB nog zo blij is
erik steenman @ 26-01-2012 18:41
@ 26-01-2012 19:41
ron,
Er bestaat tegenwoordig de wet van dam, stilzwijgende verlengingen mogen niet meer, je mag de anwb altijd opzeggen met een maand opzegtermijn, dus geen excuus gewoon opzeggen.

de anwb heeft mijn zegen, ik zit er echt niet op te wachten dat wij in the middle of nowhere fietsen met pech moeten ophalen.

johan @ 26-01-2012 19:50
unigarant geeft je klant die een e-bike verzekering heeft afgesloten al een pas van fiets ned .en dan snap ik er niets meer van als je geen spartadealer bent magje de sparta ion niet leveren dus hebje ook niet de juiste spullen om een band te vervangen je moet calbireren dan mag het wiel er pas uit hoe doet de anwb het straks leverd ebsc straks de spullen??het zelfe geld voor de e-bike van batavus. of de oudere type van gazelle die is meteen van slag als je een band vervangt .dragen ze ook een pols bandje bij bepalde e-bikes.
en dan een lege accu onder weg de gazelle snelladder doet er 2 a 3uur over om de accu teladen gaat die man van de anwb dan ganseborden of klaverjassen met mijn klant langs de weg of in het bos??? het iedee is leuk van de anwb maar hoop niet dat ze de e-bike op de manier repareren zo als op de foto fiets op de kop arme display houder . waar is roetmobiel gebleven kan ik over stappen
hans @ 26-01-2012 20:22
Dank voor de opzegtip Johan!

Volgens mij heeft Enra een verzekering die e-bikes gewoon ophaalt.

Hans, Is dat zo, van FietsNed?
Ik ben ook wel benieuwd hoe de wegenwachten al die verschillende mogelijke storingen wil verhelpen.

Ik hoop u allen te treffen op FietsVak!

Ron Haker
Ron Haker @ 26-01-2012 21:18
Oh ja.....
Van iemand die zich Visionair 2012 noemt verwacht ik dan ook visionaire bijdragen. Niet nog meer open vragen.

Visionair = Ziener:
, afbeelding uit het Nordisk familjebok (een encyclopedie) Een `ziener` is iemand die visioenen heeft of beweert of denkt in de toekomst te kunnen zien, of in de diepte van de realiteit en daar de onderliggende verbanden in 'ziet'. Als het om de toekomst gaat ook wel profeet, visionair, helderziende...
Gevonden op Wikipedia.

Of zeur ik nu weer dat ik het als niet zo enorm leuk ervaar dat de afzender een alias gebruikt?

Ron Haker
Ron Haker @ 26-01-2012 21:26
Beste Ron,

Misschien een nieuw onderwerp 'wat is de vakhandel tegenwoordig'.

Ik denk dat we onderscheidt moeten maken tussen verkoop en ambacht, werknemer en werkgever.
Wie proberen we nu te beschermen??

Laatst een leermeester bijeenkomst gehad, stelt één van de 'ondernemers', dat de innovam met zijn niveau 3 concurrenten aan het opleiden is??
Hoe kortzichtig kun je zijn, de innovam brengt 'aankomende' vakmensen op een hoger niveau. Waar deze vakmensen daarna terecht komen (vakhandel, ANWB, warenhuizen, branchevreemd), doet niets af aan het feit dat het vakmensen zijn.
Er zijn nog steeds meer werknemers in dit vak als fiets technicus, dan ondernemers. Waar het de meesten om gaat is een prettige werkomgeving, fijne collega's, een leuk salaris en hun vak uitoefenen. Ik denk oprecht dat het hen echt niet uitmaakt bij wat voor organisatie of branche zij terecht komen, zolang zij hun vak kunnen uitoefenen.

Het gaat hier dus puur om de ondernemer, die nieuwe dingen als een bedrijging ervaart. De toekomst hou je niet tegen, we hebben dit ook gezien aan de vele fietsbemiddelingsbedrijven, internet en het hele marketing apparaat waaraan je tegenwoordig niet meer aan ontkomt.

Dat mijn klanten geholpen kunnen worden, waarneer zij stranden is zeer welkom. Dat een professionele organisatie, dit goed oppakt is alleen maar wenselijk. De overcappaciteit van medewerkers in de branche is tegenwoordig ook beperkt om er even een uurtje tussenuit te kunnen om een gestrande klant te helpen.

Zie het allemaal niet zo negatief er zijn veel belangrijkere dingen om je zorgen over te maken.

Wat dacht je van de schamele arbeidsloon vergoeding bij electrische fietsen, natuurlijk krijg je een vergoeding voor het vervangen van een onderdeel. De tijd om het defect op te sporen wordt echter niet vergoed.

Groetjes Peter
Peter Kamp Fietsplus @ 27-01-2012 09:51
Inderdaad, je bent een zeurpiet !
hakkelaar op vrijdag @ 27-01-2012 14:58
Ik wens hakkelaar een fijn weekend!
Graag tot ziens op FietsVak.

Ron Haker @ 27-01-2012 17:55
Vanaf 1 december 2011 geldt de Wet Van Dam. Deze wet heeft alleen betrekking op consumenten. De nieuwe wet zorgt er onder andere voor dat je minder lang aan een stilzwijgende verlenging van een abonnement vastzit. En dat je sneller kunt opzeggen.

Let op: je kunt nog steeds een jaarcontract aangaan met een organisatie. De Wet Van Dam heeft betrekking op de periode na de eerste stilzwijgende verlenging. Waar het tot 1 december 2011 nog mogelijk was om een contract stilzwijgend met een jaar te verlengen, is dat nu beperkt tot maximaal 1 maand. De Wet Van Dam kent geen overgangsregeling. Ook bestaande contracten vallen onder deze regeling, en wel direct.

Voor het opzeggen van lidmaatschappen bij verenigingen (zoals bijvoorbeeld de ANWB) gelden andere regels (verenigingsrecht). Hier blijft gelden dat een lidmaatschap met een jaar verlengd kan worden wanneer niet voor een bepaalde periode wordt opgezegd (voor de ANWB geldt bijvoorbeeld dat je voor 15 november moet hebben opgezegd, anders zit je ook het daarop volgende jaar vast aan je lidmaatschap).
MARLOES @ 28-01-2012 12:04
volgend jaar weer rosmalen .
rai er stond een hoop . vertegenwordigers waar je geen klant bent gaven je een handt en waar je wel je fietsen van daan heb liepen om je heen terwijl ik al eenhoop fietsen van ze heb gehadt van af september na show .de prijs van het eten ha ha 16.50 2 appelvlappen en 2 cola 1 water parkeer grage uit rijden 15.50 .bus vriendelek was de garage ook niet er zat er 1 tegen plafon wat maakt dat een herrie zeg . rosmalen was gratis parkeren
geert @ 29-01-2012 17:35
Beste Geert,

Het is toch verschrikkelijk!
De trein kost € 7.50 p.p., en je had gerust een boterham van huis mee kunnen nemen, dus zeur niet als je voor de luxe van een eigen vervoer gaat en gebruik maakt van de catering. Je snapt me wel.

Dat je vertegen woordiger niet altijd tijd voor je heeft en voor de nieuwe klant wel is zeer begrijpelijk.
Op zulke beursen is klanten werven namelijk zeer belangrijk, hiermee kan een bedrijf groeien. ik stel me dan ook voor dat als jij bezoek hebt van familie in jouw zaak dat je de toekomstige klant laat wachten.

Zie je leverancier meer als partner, we moeten het samen doen tenslotte. Je zal zien als je elkaar beter begrijpt, dat we uiteindelijk allemaal veel prettiger werken.

Overigens was de lokatie qua opzet veel ruimer en overzichtelijker, de temperatuur was ook veel aangenamer, en voor mij veel dichter bij(vanaf zwolle).

groetjes Peter
peter kamp @ 29-01-2012 20:00
Catering???, die heb je toch niet nodig er was echt eten en drinken genoeg bij alle leveranciers!, trouwens complimenten voor de Yepp kinderstoel (erg leuk idee)
John @ 30-01-2012 11:29
Beste John,

Dat bedoel ik, de leverancier hadden allem aal wel iets lekkers en een goed kop koffie voor ons klaarstaan.
De Catering had je helemaal niet nodig.
Peter Kamp @ 30-01-2012 12:31
en toch is er een licht puntje als de anwb de fiets maakt onder weg ?het plaatje achter op het spartbodt blijf nu wel zitten nu gebeurd het vaak genoeg dat je klant bij een collega komt en eerst de fiets maakt en daarna zijn plaatje er op plakt of er onder flink is dat hoor een pluim die dit doet . ik heb nog een verhaal van een klant dit komt messchien de volgende keer ging over een losse crank
hans @ 31-01-2012 20:47
Beetje flauw, plaatjes plakken, anderzijds, Hans, vraag jij aan de klanten of je een sticker ( ofwel gratis reclame )op het spatbord mag plakken.....
WIm @ 01-02-2012 20:24
ik begrijp dat je het niet snapt wat er nu gebeurd onder weg met je klant zijn fiets als ie bij een colega komt voor een lekken band heb het bij klanten ondekt toen ze voor een controlebeurt kwamen en het plaatje was er af en er zat er 1 op van een dealer uit drenten.
dan vraag je aan je klant er over ja heb een lekkeband gehadt o en toen ben ik bij een fietsenmaker geweest die heeft hem geplakt. trouwes stom verhaal vraag aan je klant of je een sticker ofwel reclame op het spartbord mag plakken iedere fietsenmaker die een zaak heeft doet dit aljaren.maar van mijn hoor je niks meer .
hans @ 01-02-2012 23:33
en nu nog een Cursus nederlands hans
patrick @ 03-02-2012 22:16
Beste Patrick,

Niet zo zeuren, heb alleen maar respect voor mensen die durven schrijven. Dat er taal fouten in voor kunnen komen of dat sommige mensen taal blind zijn. Heeft niets temaken met ons vakmanschap.

Het kader voor deze reactie mag overigens wel wat groter. Dan kunnen we in ieder geval makkelijker nalezen wat we schrijven.

veel sneeuw en ijspret toegewenst.
peter kamp @ 04-02-2012 08:51
Toch gek dat men niet nog meer ingegaan is op de plannen van ANWB.
Op FietsVak liet Unigarant weten dat ze gingen samenwerken met ANWB in plaats van met FietsNed. De exacte vorm van die samenwerking werd helaas niet helemaal duidelijk.
Peter, heb je een klein schermpje dan?
Ik kan de reacties heel goed lezen, zelfs op mn smartphone.
Groet,

Ron Haker
Ron Haker @ 06-02-2012 21:52
Dag Ron,

Nee, ik heb géén klein scherm, maar zelfs een redelijk grote breedbeeld.

Het ging hier om het tekst invoer veld voor de reactie. deze mag wel wat hoger en breder. zodat je volledige zinnen kan zien .

Ik ga nu weer schaatsen slijpen.

Groetjes Peter
Peter Kamp @ 07-02-2012 14:43

Reageer op dit artikel

Naam :
E-mail adres :
Reactie
 
Onthoud mij
 

Meer vacatures »

Volg Bakkerswereld op Twitter

Volg de redactie van Tweewieler op Twitter. Handig om zo direct op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen in uw branche. Word nu follower»