nieuws

‘Bent u wel gastvrij genoeg?’

Retailing 1051

Over het belang van goed gastheerschap bestaat geen enkele twijfel. Wanneer u bijvoorbeeld een restaurant bezoekt, dan ervaart u eenvoudig de verschillen in kwaliteit, beleving en service. Wellicht heeft u zelfs een favoriet restaurant. Maar hoe gaat dit in uw tweewielerbedrijf? Ben u er altijd alert op klanten op hun gemak te stellen?

‘Bent u wel gastvrij genoeg?’

Bij gastvrijheid moet je allereerst in de spiegel durven kijken. Door bijvoorbeeld je bedrijf laten beoordelen door anderen. Klanten vragen naar hoe zij het ervaren. Of een uitgebreide hospitalitycheck als je het belang van gastvrijheid echt serieus wilt aanpakken. Wanneer je de feedback oppakt als een kans om te verbeteren, zullen zowel medewerkers als klanten een positief effect ervaren.

Talent inzetten

Wanneer u een iets groter team heeft dan kunt u onderzoeken over welke talenten uw medewerkers beschikken. OOMT noemt gastheerschap ook een talent. De ene medewerker heeft er meer aanleg voor dan de ander, leert het van nature makkelijker en heeft er daardoor meer plezier in. Het is slim om juist deze getalenteerde medewerkers verder te ontwikkelen in gastheerschap.

Verandering in uw bedrijf?

Klanten veranderen. Bedrijven veranderen mee. Dat is niet altijd eenvoudig. Spelen er in uw bedrijf vragen waarbij u verandering wilt doorvoeren? Een OOMT loopbaancoach kan hierbij behulpzaam zijn. Meer weten? Lees de ervaringen van anderen op www.oomt.nl/loopbaancoaches. Of neem direct contact op via loopbaancoaches@oomt.nl  of (030) 608 77 55.

www.oomt.nl/loopbaancoaches

Reageer op dit artikel