nieuws

Omzetplus van bijna 60 procent bij Bike Totaal in week 45

Retailing

In vergelijking met week 45 vorig jaar scoren de winkels van Bike Totaal een omzetplus van bijna 60 procent. Dit komt vooral door een plus van 98,5 procent in de verkoop van nieuwe fietsen, veroorzaakt door het aflopen van de ‘fiets van de zaak’. Maar ook verkoop tweedehands fietsen en de verkoop in onderdelen en accessoires doen het goed in deze week.

Omzetplus van bijna 60 procent bij Bike Totaal in week 45

Verkoop tweedehands scoort een plus van 33 procent in week 45 (3 tot en met 9 november 2014), onderdelen & accessoires plus 19 procent en arbeidsloon werkplaats plus 14 procent. Net als vorige week scoort kleding een behoorlijke min met -25,5 procent. Totaal levert dit in week 45 een omzetplus op van 57,1 procent in vergelijking met dezelfde week vorig jaar.

Totale omzetscore t/m week 45

Kijken we naar de totale omzetscore tot en met week 45 dan zien we bij de 99 filialen van de Bike Totaal Monitorgroep een omzetplus van 5,2 procent ten opzichte van vorig jaar. Het hoogst scoort onderdelen & accessoires met een plus van bijna 8 procent. Totaal komt de omzet 5,2 procent hoger uit dan vorig jaar.
Het aantal betalende klanten was in week 45 9 procent hoger dan in 2013 en ook de gemiddelde besteding per klant nam aanzienlijk toe met bijna 42 procent.

Bike Totaal Retail Dashboard

Bike Totaal verzamelt cijfers en data in hun Retail Dashboard. Tweewieler publiceert wekelijks uit de verkoopgegevens. Met deze Bike Totaal verkoopdata kan de individuele fietsretailer zijn verkoopgegevens spiegelen aan de gemiddelde score van de Bike Totaal winkelketen. De Bike Totaal dealers vallen binnen de midden tot hoog categorie fietswinkels met een gemiddelde jaaromzet per winkel van 900.000 euro.

Omzet ’14

in week 45
Omzet ’14

t/m week 45
Fietsen (Monitorgroep 99 filialen)
Verkoop fietsen 98,5% 4,9%
Verkoop 2e hands fietsen 33,0% 4,5%
Onderdelen & accessoires 19,2% 7,7%
Kleding -25,5% -0,9%
Arbeidsloon werkplaats 14,1% 4,6%
Totaal 57,1% 5,2%

Bron: Bike Totaal

Reageer op dit artikel