nieuws

Selle Royal wint Kruitbosch Leveranciers Award 2014

Retailing

Het begint voorzichtig een traditie te worden dat tijdens het Kruitbosch Bike Event een onderscheiding uitgereikt wordt aan een van de leveranciers. Van de drie genomineerden Basil, New Looxs en Selle Royal ging de Italiaanse exposant met de grote eer strijken.

Selle Royal wint Kruitbosch Leveranciers Award 2014
Alvise Sartori (rechts) van Selle Royal ontvangt uit handen van Martijn Kruitbosch de leveranciersaward.

De uitreiking van de Kruitbosch Leveranciers Award was in handen van Martin Kruitbosch, manager Inkoop & Logistiek. Hij gaf aan dat in de jaarlijkse verbetering van het Kruitbosch Bike Event de exposanten een belangrijke rol spelen. Hij prees hun aandeel hierin. “Ik hoor van verschillende leveranciers dat ze zich tijdens het event vertegenwoordigers van Kruitbosch voelen. In mijn ogen zegt dat iets over de mate van samenwerking.”

Hoog niveau

De bezoekers van het Kruitbosch Bike Event hebben hun stem kunnen uitbrengen op hun favoriete leverancier, waarbij ze moesten letten op assortiment, proactieve houding en inspirerende presentatie op de stand. Uit deze Top 3 heeft een vakjury de winnaar bepaald.

“Het niveau van presenteren is weer met stappen vooruit gegaan en daarvoor wil ik jullie hartelijk bedanken,” aldus Martin Kruitbosch. Hij roemde de proactieve houding van KMC, Sigma en ABUS, mensen die geloven in hun product en passie hebben voor het vak. Verder kreeg New Looxs een speciale benoeming voor de optimale beschikbaarheid van de nieuwe lijnen: vandaag zien op de beurs bij Kruitbosch, morgen bestellen en de consument blij maken met nieuwe oplossingen.

Tenslotte viel het professionele niveau van alle stands op, waarin Basil de toon zette met haar etalages op de stand: de retailer krijgt hierdoor goede inspiratie om de consument te verleiden tot de aankoop van een nieuwe hippe tas. Een uitstekend voorbeeld van partner in retail. Ook ABUS scoorde goed op dit onderdeel. Door de sloten keuzewijzer (ontwikkeld in nauwe samenwerking met Kruitbosch), kan de consument precies het type slot kiezen wat bij hem/haar past. Bijkomend voordeel is dat de retailer hierdoor een upsell tool heeft: hoger rendement in de meters.

Samenwerking in de keten

Uiteindelijk was het Selle Royal, die als definitieve winnaar van de Kruitbosch Leveranciers Award uit de bus kwam. Als voorbeeld noemt Kruitbosch: “Selle Royal heeft bedacht om de consument beter te informeren over het gebruikte materiaal, door een doorsnede van een zadel te ontwikkelen en toe te passen in de winkelpresentatie. Deze oplossing is exclusief beschikbaar via Kruitbosch. Zo wordt een technisch product, wat een zadel toch is, voor de consument tot leven gebracht. Een detail wellicht, maar retail is detail.

Verder heeft Selle Royal zich sterk gericht op samenwerking in de keten, van marketing tot assortiment en beschikbaarheid. Er wordt meegedacht in oplossingen van Kruitbosch naar retailer tot consument: dit komt onder andere tot uiting in een goed advies richting retailer vanuit Kruitbosch, met uniek Selle Royal Point of Sale materiaal, direct leverbaar na het bike event. Tenslotte was het ook de mens achter Selle Royal die het verschil maakte. Door een stuk story telling, het op een inspirerende manier overbrengen van het merk Selle Royal op de bezoekers, heeft Alvise Sartori de leveranciersaward dit jaar naar Italië weten te brengen.

Reageer op dit artikel