nieuws

Fysieke winkel nog altijd populairste aankoopplek

Retailing

Uit een rapport van marketing- en consultancyfirma A.T. Kearney blijkt dat 61 procent het liefste naar een fysieke winkel gaat om producten aan te schaffen. Daarna komen online shops met 31 procent, vier procent kiest voor kopen via een catalogus en vier procent kiest voor mobiel winkelen.

Fysieke winkel nog altijd populairste aankoopplek
In het rapport komt ook naar voren dat veertig procent van de ondervraagden meer uitgeeft in fysieke winkels dan ze van tevoren hadden bedacht.

Het onderzoek werd gehouden onder ruim drieduizend consumenten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Volgens A.T. Kearney worden bepaalde producten meer in fysieke winkels gekocht. Cosmetica, mode, levensmiddelen en kantoorbenodigdheden worden nog altijd sneller in fysieke winkels aangeschaft. Het marketingbedrijf geeft echter wel aan dat winkelformules in alle offline en online kanalen aanwezig moeten zijn. “Ongeacht waar het product is gekocht, via online of een mobiel verkoopkanaal, de shopper hecht er waarde aan om het product te ervaren, vast te houden of terug te brengen naar de winkel”, licht topman Dan Farmer toe.

In fysieke winkels wordt 40% meer uitgegeven

In het rapport komt ook naar voren dat veertig procent van de ondervraagden meer uitgeeft in fysieke winkels dan ze van tevoren hadden bedacht. Bij online shoppen is dat slechts 25 procent. A.T. Kearney zegt dan ook dat strategieën die er op gericht zijn om de shopper naar de fysieke winkel te halen een belangrijk hulpmiddel zijn om de verkoop te stimuleren.

Digitale kanalen vooral voor oriëntatie

Consumenten ervaren verschillende stadia bij het kopen van een product, zoals oriëntatie, keuren/ervaren, aankoop of aflevering en een after sales-experience. Digitale kanalen spelen voornamelijk een rol in de oriëntatiefase, terwijl fysieke winkels in alle fases aanwezig zijn.
Bron : RetailNews

Reageer op dit artikel