nieuws

BBB Business & Fun in Efteling goede zet

Retailing

BBB Cycling heeft een goede zet gedaan zijn jaarlijkse Business & Fun event in de Efteling te organiseren. De opkomst gister was ongekend hoog; meer dan 2.000 mensen bezochten het event. Gelukkig waren de buien in de ochtend al weggetrokken en dus konden alle bezoekers na het officiële programma genieten van een heerlijke zonnige middag in het park, of op de golfbaan of bij de mountainbike clinic onder leiding van Bart Brentjens.

BBB Business & Fun in Efteling goede zet
De BBB-dealers stroomden massaal toe bij het BBB Business & Fun event 2013 in de Efteling.

Na drie jaar de Hilversumse studio’s als uitvalsbasis te hebben gebruikt, vond Augusta Benelux het tijd voor wat anders. Een goede zet, gezien de ongekend hoge opkomst. De Efteling was ook voor dealers uit België een goede keuze, en het Vlaams en zelfs Frans klonk regelmatig op in het publiek. Verkoop manager Marc Roelofsen benadrukte gisteren dat het vooral ook een ‘dag voor het gezin’ was. “We hebben hier vandaag volle bak, ondanks dat het voor de handel een drukke periode is. Dit was voor ons ook de reden om er een echt familie event van te maken. Sinds 10 jaar geven we onze dealershow een andere invulling dan de traditionele hotelshow uit de begintijd. Dat geeft mede aan hoe ons bedrijf is geëvolueerd naar een volwassen onderneming en een sterk merk.”

Van concept naar product

Leidraad in de presentaties van BBB Cycling is de nadruk op het product. Dat kwam ook terug in het verhaal van marketing manager Frank van Eck. “We gaan voor komend seizoen andere en onderscheidende advertentiecampagnes lanceren. In deze campagnes zetten we 10 BBB-pareltjes in de spotlights. Onder meer met Point of View (PoV) fotografie, waarbij de foto’s zijn gemaakt vanuit het perspectief van de gebruiker.”

TCS: Total Concept Store

Naast intensieve mediacampagnes zowel online als offline om zoveel mogelijk consumenten in aanraking te laten komen met BBB Cycling, vergeet het Leidse bedrijf de dealer niet. Van Eck: “De DealerLocator is een van de meest bezochte onderdelen van onze website.” En hij refereerde aan TCS, oftewel Total Concept Store. Dit zijn winkels die het complete BBB assortiment opnemen en als zodanig extra aandacht op de website krijgen.

Meer over de visie en nieuwe producten van BBB leest u in de oktoberuitgave van Tweewieler, het magazine voor de vakhandel in de Benelux.

Reageer op dit artikel