nieuws

Merida pakt flink uit tijdens 100ste Tour de France

Retailing

Merida laat de speciale 100ste editie van de Tour de France niet ongemerkt voorbij gaan. Met de start van een eigen ProTour team is het sportfietsenmerk het aan haar stand verplicht om hier ruchtbaarheid aan te geven. Merida zet daarom in op verschillende media kanalen. Ook zijn een flink aantal consumentenacties gestart.

Merida pakt flink uit tijdens 100ste Tour de France
De Warp TT van Merida is een tijdritracefiets die speciaal ontworpen is voor het UCI Pro Team LAMPRE-MERIDA.

Erik Westerlaken, marketeer bij Merida, is trots op de media-initiatieven. “Een heel mooi pakket met aanwezigheid in print, online, radio en tv waarop Merida de komende weken te zien en te horen zal zijn. We denken met dit pakket een goede ondersteuning te bieden voor onze dealers. Het pakket zorgt voor veel zichtbaarheid en hiermee werken we aan de merkbekendheid van Merida, nu ook op het gebied van racefietsen. En dat is natuurlijk wenselijk aangezien we dit jaar voor het eerst te zien zijn in de ProTour.”

Radio Veronica

Bij Radio Veronica wordt de ‘Uitvallers Bingo’ gespeeld. Drie weken lang kunnen consumenten meespelen met een Bingo kaart die ze via de website van Radio Veronica kunnen downloaden. Het rugnummer van de renner die uitvalt is het nummer dat van de bingokaart gestreept mag worden. De luisteraar met de meeste ‘juiste’ nummers wint een Merida Scultura 905 Team Replica. De actie wordt op Radio Veronica met meer dan 150 promo’s ondersteund en elke dag bij het populaire programma ‘Rick in de Morgen’ besproken. Daarnaast is er elke vrijdag avond een ‘Merida Tourupdate’ waarin de afgelopen week besproken wordt.

Telegraaf Tourspel

Helemaal vernieuwd dit jaar is het Telegraaf Tourspel waar elk jaar bijna 100.000 mensen aan deelnemen. Het Tourspel, powered by Merida, is nu een echte game geworden. En dus nog leuker om mee te spelen. Elke dag geeft Merida een Ride Lite 90 weg, en als hoofdprijs een VIP weekend voor 2 personen naar het finaleweekend van de Vuelta in Madrid. Deze actie wordt door Merida ondersteund met diverse advertenties in de krant, banners op de website en diverse nieuwsbrieven naar de deelnemers.

Tour du Jour, RTL 7

Op RTL 7 is vanaf 28 juni drie weken lang dagelijks van 20.30 tot 22.00 het populaire programma Tour du Jour te zien met diverse vaste en spraakmakende gasten. Zo worden elke dag de bijzonderheden van die dag besproken en wordt er vooruit gekeken naar de etappe van de volgende dag. Merida levert voor dit programma een vijftal racefietsen waarop wielerteams tijdens de uitzending de Mont Ventoux ‘digitaal’ zullen beklimmen. Tevens verzorgt Merida het billboard ‘Dit programma is mede mogelijk gemaakt door….’ voor de eerste week.
Naast de commerciële activiteiten is Merida ook dagelijks op tv te zien in de Tour. Team Lampre – Merida zal aan de start staan met de kopmannen Cunego en Niemiec, die onlangs nog als zesde is geëindigd in de Giro. Tijdens de gehele Tour zal op Eurosport een reclamespot worden uitgezonden.

Reageer op dit artikel