nieuws

Halfords wijzigt merkstrategie: Peugeot hoofdmerk

Retailing

Halfords is druk bezig met de restyling van de winkels in Nederland. Als onderdeel van deze strategie heeft Halfords ook het merkenbeleid aangepast. “We gaan het assortiment uitbreiden en verdiepen. Zo hebben we onlangs Peugeot aan onze fietsenportfolio toegevoegd.”

Halfords wijzigt merkstrategie: Peugeot hoofdmerk
Union verdwijnt in de gerestylde winkels van Halfords naar de achtergrond.

Dit stelde Halfords’ crosschannelmanager René Smeding onlangs in RetailNews. Als gevolg van de introductie van Peugeot verdwijnt Union in de gerestylde winkels naar de achtergrond. De Union fietsen, welke geleverd worden door DBG, worden nog wel aangeboden via de website van Halfords.

Stimulans voor Peugeot

Cycleurope Benelux herintroduceerde het bekende merk Peugeot in 2010 op de Nederlandse markt. Herald Meere van Cycleurope Benelux stelde destijds op tweewieler.nl dat per land bekeken zou gaan worden welke fietsen voor die markt het meest geschikt zouden zijn. De terugkomst van Peugeot zou bovendien geen gevolgen hebben voor de andere merken van Cycleurope zoals Puch, Gitane, en Bianchi. De introductie van Peugeot bij Halfords zal een belangrijke stimulans zijn voor het merk in Nederland. Volgens de website van Peugeot heeft het merk nu slechts vijf dealers in Nederland.

Ook online

De nieuwe merkenstrategie van Halfords is een onderdeel van de herpositionering van het merk. De webshop wordt bovendien uitgebreid naar een zogenaamd online mobiliteitsplatform. Op het mobiliteitsplatform wil Halfords alle producten op het gebied van mobiliteit bieden, maar ook diensten. 
Binnen de crosschannelstrategie van Halfords is het de bedoeling dat de consument alles uit de webwinkel ook kan aanschaffen in de fysieke winkel. De fysieke winkels worden gefaseerd aangepast naar het concept. Elk onderdeel van het mobiliteitsplatform krijgt een eigen zichtbare plek in de fysieke winkel.

Halfords nog steeds te koop

Herpositionering van Halfords op de Nederlandse markt heeft geen gevolgen voor het feit dat de winkelketen te koop staat. De winkelketen wordt inmiddels al 22 maanden aangeboden, maar een deal blijft uit.

Reageer op dit artikel