nieuws

Sparta.nl scoort beste bij zoektocht naar e-bike

Retailing

Op 2 mei ontving Sparta het ‘winnaarscertificaat’ van onafhankelijk onderzoeksbureau WUA. Sparta werd in het Web Performance onderzoek van WUA door consumenten als beste beoordeeld in hun zoektocht naar hun ideale elektrische fiets. De zoekende consument gaf de voorkeur aan sparta.nl op basis van de meerdere aspecten, zoals vindbaarheid, volledigheid, imago, gebruiksvriendelijkheid, vertrouwen en uitstraling aan bod.

Sparta.nl scoort beste bij zoektocht naar e-bike
Uit onafhankelijk onderzoek naar de online oriëntatie naar e-bikes, kwam sparta.nl als beste naar voren.

Marketing Manager Sparta Marco Kalden: “Voor ons is deze onafhankelijke erkenning belangrijk. Meer dan 70% van de huidige e-bikekopers start zijn zoektocht immers online. Dan is het belangrijk om met voorkeur van de consument uit deze zoektocht naar voren te komen.”

Waar zoekt de consument?

In het onderzoek staat de consument volledig centraal. Er zijn dus geen belemmeringen opgelegd. Naast de websites van de A-merken bezoekt de consument ook de bekende online fietswinkels, maar ook andere partijen dan Wehkamp en Marktplaats. Opvallend is dat deze laatste twee grote spelers niet als ideale aankoopplek voor de elektrische fiets worden gezien.

Kalden: “In november hebben we onze website volledig herzien en ruim aandacht besteed aan het bieden van de juiste informatie op het juiste moment. De site kent meerdere ingangen zodat aan verschillende zoekbehoeften wordt voldaan. In maart is daar de vernieuwde versie van de elektrische fietstest aan toegevoegd. Met een interactieve video biedt de inmiddels bekende figuur ‘Bas de Waal’ als ‘hoofd R&D’ van Sparta de bezoeker de nodige opties en uitleg. We zijn blij dat deze opzet zijn vruchten afwerpt en door de consument zo positief wordt beoordeeld.”

Derde erkenning dit jaar

Het WUA winnaarscertificaat is al de derde erkenning die Sparta dit jaar voor haar online activiteiten heeft ontvangen. Eerder dit jaar werd zij genomineerd voor de prestigieuze Spin Awards voor de social media campagne ‘De Grote Fietsenroof’.

En onlangs werden daar drie nominaties voor de ADCN-lamp aan toegevoegd. “Het zijn allemaal mooie erkenningen en prijzen, maar uiteindelijk gaat het erom dat we de voorkeur van de consument blijven houden. We zullen dus ook in de toekomst in sparta.nl en andere online activiteiten blijven investeren,” aldus Kalden.

Onderzoeksbureau WUA is marktleider op het gebied van online benchmarking. Het bureau helpt bedrijven om inzichtelijk te maken hoe haar doelgroep bij de online zoektocht te werkt gaat. ABN/AMRO, Zalando, Centraal Beheer, Bol.com, Arke reizen en Vodafone zijn enkele van de bekende WUA web performance winnaars in andere sectoren.

Reageer op dit artikel