nieuws

Profile ‘de Fietsspecialist’ hoofdsponsor Fietsstad 2014

Retailing

Profile ‘de Fietsspecialist’ wordt hoofdsponsor van de Fietsstadverkiezing 2014. Dat zijn de Fietsersbond en Biretco overeengekomen. De Fietsstadverkiezing wordt voor de vijfde keer gehouden en staat deze keer in het teken van het wegnemen van hindernissen voor fietsers.

Profile ‘de Fietsspecialist’ hoofdsponsor Fietsstad 2014
Profile ‘de Fietsspecialist’:hoofdsponsor van de Fietsstadverkiezing 2014

Nicolette Lohman, marketingmanager Biretco, noemt de keuze voor sponsoring van Fietsstad 2014 een logische. “Profile ‘de Fietsspecialist’ is een winkelketen die zich volledig richt op de fietser. Met de sponsoring van Fietsstad 2014 hopen we ook bij te dragen aan het verbeteren van algemene fietsvoorzieningen, iets waar we normaal gesproken weinig aan kunnen doen.”

Projectleider Jaap Kamminga van de Fietsersbond is blij met de nieuwe hoofdsponsor. “De verkiezing van Fietsstad 2014 is bij uitstek een evenement waar lokale inzet van groot belang is. De ondernemers van Profile ‘de Fietsspecialist’ zijn lokaal betrokken in hun gemeente, hebben vaak contact met fietsers en kunnen een grote rol spelen in het bekend maken van de verkiezing.”

Hoe gaat de verkiezing in zijn werk?

Fietsers komen tijdens hun dagelijkse fietstochten heel wat hindernissen tegen. Slecht wegdek, drempels, paaltjes, onoverzichtelijke oversteekplaatsen, spoorwegovergangen, autowegen, maar ook andere fietsers, automobilisten, scooters en bussen kunnen een fietsritje onprettig maken. De gemeente die fietsers de beste oplossingen biedt om deze hindernissen uit de weg te gaan, mag zich in 2014 Fietsstad noemen.

De inschrijvingen voor de Fietsstad-verkiezing zijn reeds geopend. Tot de zomer van 2013 hebben gemeenten de kans zich in te schrijven. De eerste gemeenten hebben zich reeds gemeld.

Reageer op dit artikel