nieuws

Meer beleving in Cyclingshop.nl

Retailing

Een jaar nadat de jonge topsporters Kaj Slenter en Axel Dekker zijn gestart met Cyclingshop.nl, is de interface van de webwinkel vernieuwd. Slenter en Dekker zijn tevreden over het succes van hun digitale fietsspeciaalzaak, maar willen meer beleving en meer persoonlijke aandacht realiseren.

Meer beleving in Cyclingshop.nl

“Een fiets is een gevoelsproduct. De consument wil een klik ervaren voordat hij hem aanschaft. En als een onderdeel aan vervanging toe is, wil hij gedegen advies. Een webwinkel lijkt daarvoor op het eerste gezicht minder geschikt, maar niets is minder waar”, zegt Kaj Slenter. “We werken met films, blogs, beschrijvingen en sfeerfoto’s. Op die manier creëren we een gevoel bij producten en geven we een zo uitgebreid mogelijk uitleg over het gebruik ervan. We reageren daarnaast snel op vragen per e-mail en staan klanten ook telefonisch zeven dagen per week te woord.”

De twintigers Slenter en Dekker fietsen op hoog mountainbike- en cyclocrossniveau. Hun internetwinkel focuste zich daarom in eerste instantie op de segmenten race, mountainbike en cyclocross. Cyclingshop.nl werkt nu ook aan een assortiment dat interessant is voor de downhiller, fietsreiziger en hippe urban biker.

Reageer op dit artikel