nieuws

Futurumshop gaat fietsen van Cube verkopen

Retailing

Futurumshop is gestart met de online verkoop van complete racefietsen en mountainbikes van BeOne en Cube. Er lopen nog gesprekken met diverse andere leveranciers, dus de kans is groot dat meer merken gaan volgen.

Futurumshop gaat fietsen van Cube verkopen
Online kan de klant van Futurumshop zijn of haar fiets naar wens samenstellen.

Futurumshop levert de fietsen die op werkdagen voor 15.00 uur besteld zijn, op maat, rijklaar en afgemonteerd met onderdelen en accessoires op dezelfde dag gratis thuis (zie ook de video onderaan dit artikel). Na enkele maanden krijgt de fiets een gratis onderhoudsbeurt aan huis.

‘Revolutionair in de fietsindustrie’

Futurumshop noemt haar concept SeeBuyRide. Volgens Harmen van der Meulen, directeur/eigenaar van Futurumshop, is het concept revolutionair in de fietsindustrie. “Wij leveren hiermee een hogere servicegraad dan welke andere on- of offline fietsenmaker dan ook. De naam SeeBuyRide zegt het al: we zijn de fietsenmaker die ’s avonds voor je deur staat met een gloednieuwe, volledig op maat afgestelde fiets. Optioneel kun je je fiets verzekeren en een pech-onderweg service aanschaffen. Bij de duurdere fietsen zit dit er al standaard bij, want wij vinden dat je op een hoger prijsniveau mag verwachten dat je bij pech onderweg direct wordt geholpen.”

Boze dealers

De redactie van Tweewieler kreeg diverse reacties van boze dealers die niet blij zijn met de verkoop van Cube fietsen via Futurumshop. Zij verwijten de importeur van Cube, One Way Bike Industry, dat zij als dealer geen fietsen via internet mogen aanbieden op sites als Marktplaats en dergelijke. Zij vinden verder dat Cube hiermee zorgt voor een extra bedreiging voor de vakhandel. Later vandaag plaatsen wij een reactie van algemeen directeur Lennard van Winden op deze site.

Aansluiting tussen fabrikant en fietser

Futurumshop start het SeeBuyRide-concept met racefietsen en mountainbikes van de fietsmerken BeOne en Cube maar is in gesprek met diverse andere leveranciers. “We willen werken aan een betere aansluiting tussen fabrikant en fietser zodat omloopsnelheden omhoog gaan, er minder incourante voorraad ontstaat en de consument sneller geholpen is. Uiteindelijk staat de klant centraal, maar ook fietsfabrikanten zien natuurlijk de voordelen van dit concept,” aldus Van der Meulen.

Vragen direct beantwoord

Om het de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken om een fiets via internet te bestellen, heeft Futurumshop haar bestelpagina’s zo ingericht dat elke eventuele vraag van klanten direct wordt beantwoord. Onder andere door middel van productfilmpjes bij elk model fiets en een online meetapplicatie met instructiefilmpje. Ook zitten er bij Futurumshop productspecialisten klaar om telefonisch advies te geven.

Onderdelen en accessoires

Gewenste onderdelen en accessoires worden door de monteurs direct na de bestelling gepickt uit het magazijn van Futurumshop waar ruim 70.000 artikelen op voorraad liggen. “Daar kan geen fietsenmaker aan tippen,” zo betoogt Van der Meulen. “Van fietscomputer tot tassenset, alles waar je je fiets mee wilt aankleden zetten wij er direct op. De koeriers die de fietsen bezorgen, vormen een onderdeel van onze service: zij weten waar ze het over hebben en maken de klant zo nodig wegwijs met zijn nieuwe fiets.”

Reageer op dit artikel