nieuws

Gazelle terugroepactie: alleen klantenbestanden sturen

Retailing

De Gazelle terugroepactie zorgt voor de nodige vraagtekens bij dealers. De redactie van Tweewieler kreeg opmerkingen dat het nogal wat tijd kost om uit te zoeken welke klanten dealers moeten benaderen om de accu te verwisselen. Volgens Gazelle hoeven dealers alleen hun klantenbestand op te sturen van alle consumenten die in genoemde periode een Gazelle e-bike hebben aangeschaft.

Gazelle terugroepactie: alleen klantenbestanden sturen
Voor dealers is het ondoenlijk om alle klanten die een Gazelle e-bike hebben waarvan de accu verwisseld moet worden, op te zoeken en te benaderen. Daarom gaat Gazelle dat zelf doen.

Gazelle gaat deze klanten vervolgens aanschrijven en hen vragen te controleren of ze een e-bike met een van de twee serienummers hebben.
“Wij begrijpen dat onze dealers juist nu geen tijd hebben om dit precies uit te zoeken. Als er dealers zijn die wel gemakkelijk uit hun bestanden kunnen halen wie een accu met een van genoemde serienummers heeft, dan hebben we dat natuurlijk liever. Maar we vragen niet van onze dealers om urenlang serienummers te achterhalen. Het volstaat als ze ons de adresgegevens sturen van alle klanten die in de periode van 1 maart 2012 tot 11 februari dit jaar een e-bike van Gazelle gekocht hebben. Wij schrijven deze klanten aan en vragen ze te controleren of ze een accu hebben met een serienummer die begint met 20 of 29. Zo ja, dan roepen we ze op naar hun eigen dealer of de dichtstbijzijnde dealer te gaan”, aldus Marketing Manager Ferdi Ertekin van Gazelle.”

“Het enige wat dealers dan nog moeten doen is de accu aanmelden via de speciale terugroepactie pagina op de dealerportal. Ze krijgen dan zo snel mogelijk een nieuwe accu aangeleverd.”

Als u nog vragen heeft over de terugroepactie dan kunt u bellen op het gratis telefoonnummer 0800-0808, op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur en op zaterdagen van 9.00 tot 16.00 uur.

Reageer op dit artikel