nieuws

Bijna helft bedrijven gebruikt sociale media

Retailing

Ruim 40 procent van de bedrijven met minstens tien werknemers maakt gebruik van sociale media. Van de grote bedrijven (500 of meer werknemers) communiceert driekwart via sociale media, bij kleine bedrijven (10 tot 20 werknemers) is dit 36 procent, zo blijkt uit gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Bijna helft bedrijven gebruikt sociale media
Sociale media zijn een handige manier om meningen van klanten te horen.

Bedrijven in de informatie- en communicatiebranche gebruiken sociale media het meest (79 procent). Ook in de horeca is het percentage hoog (65 procent). In de bouw- en de transportsector is het aandeel veel kleiner (25 procent). Bij de industrie gaat het om een op de drie bedrijven.

De meeste bedrijven gebruiken sociale media voor het imago en marketingdoeleinden (68 procent). Ruim 40 procent werft personeel, verkrijgt meningen van klanten, of werkt samen met zakenrelaties via sociale media. Informatie uitwisselen binnen het bedrijf en klanten betrekken bij productontwikkeling, zijn iets minder vaak gebruikte toepassingen.

Bron: ANP

Reageer op dit artikel