nieuws

BBB Cycling wapent retailer tegen internetwinkel

Retailing

Op de onlangs gehouden BBB Business & Fun Events in Hilversum en Brussel presenteerde BBB Sales Manager Marc Roelofsen een lijst met 26 tips, zogeheten ‘internettertjes’ die winkeliers kunnen gebruiken om hun meerwaarde ten opzichte van internetwinkels duidelijk te maken aan de consument. Tweewieler.nl mocht deze lijst publiceren.

BBB Cycling wapent retailer tegen internetwinkel
Persoonlijke aandacht en het aanmeten van een goed passende fiets is een van de pluspunten die retailers kunnen gebruiken in de strijd met internetwinkels. Foto: Tjapko de Heus (ANP)

BBB Cycling wil op deze manier de retailer beter bewust maken van de voordelen van een fysieke winkel, zodat zij klanten ook beter kunnen overtuigen van deze voordelen. Roelofsen: “Elke winkelier wordt wel geconfronteerd met klanten die denken alles al te weten. Want op internet is immers alle informatie te vinden. Maar dat niet alleen, ze weten vooral ook waar ze een product het goedkoopst kunnen krijgen. Daarmee lokken ze de winkelier uit om mee te gaan met deze prijzen, waardoor marge verloren gaat. Andersom kan natuurlijk ook; de winkelier verschaft alle informatie, waarna online wordt gekocht.”

Voordelen van een fysieke winkel
“Internet wordt ook door veel retailers gezien als een grote bedreiging. Maar is dat werkelijk zo, of biedt de komst van internet juist mogelijkheden? Wij willen graag de voordelen van een fysieke winkel laten zien. Wij hopen dat tweewielerwinkels met deze tips hun voordeel kunnen doen, en dat deze winkels winnaars zijn en blijven”, aldus Roelofsen.

De 26 ‘internettertjes’ van BBB

  • Vakkundige verkopers voor een goed advies
  • Ruim keuze in A-merk fietsen
  • Aanmeten en op maat maken van de fiets
  • Proefrit nieuwe fiets mogelijk
  • Mogelijkheid tot het verzekeren van de fiets
  • Bemiddeling bij verlies, diefstal of schade
  • Bemiddeling bij garantiegevallen
  • Ruim assortiment accessoires
  • Montage van accessoires mogelijk
  • Ruim assortiment kleding, voeding, etc
  • Koffie en persoonlijke aandacht
  • Ruime keuze in gebruikte fietsen
  • Inruil van oude fiets bij aanschaf van een nieuwe fiets
  • Servicebeurt bij aanschaf van een fiets
  • Haal- en brengservice
  • Werkplaats met gediplomeerde monteurs
  • Snel service voor kleine reparaties
  • Vervangend vervoer (leenfiets)
  • Groot assortiment werkplaats onderdelen, dus snel weer op weg
  • Fietsplannen, bedrijfsfietsen, etc. mogelijk
  • Zadel omruilservice
  • Gratis onderhoudsadvies
  • Geen afleveringskosten
  • Geen verzendkosten
  • Je kunt alle producten voelen, zien, proberen en gelijk meenemen
  • Altijd 100% fietsplezier

Op de stand van BBB op Bike MOTION, standnummer 11.C010, kunt u met het BBB-team doorpraten over de ‘internettertjes’.

Reageer op dit artikel