nieuws

Sparta ontwikkelt eigen app

Retailing

Mobiel internet is populair, en al populairder dan menig retailer zich bewust is. Sparta heeft zich verdiept in ‘Het nieuwe winkelen’ en onderzoek gevonden waaruit blijkt dat maar liefst 15% van de consumenten haar online zoektocht begint op een iPad. Speciaal voor de nieuwe consument is vanaf deze week het ‘Sparta magazine’ als gratis app beschikbaar voor de iPad.

Sparta ontwikkelt eigen app

 

APELDOORN – Mobiel internet is populair, en al populairder dan menig retailer zich bewust is.

Sparta

heeft zich verdiept in ‘Het nieuwe winkelen’ en onderzoek gevonden waaruit blijkt dat maar liefst 15% van de consumenten haar online zoektocht begint op een iPad. Speciaal voor de nieuwe consument is vanaf deze week het ‘Sparta magazine’ als

gratis app

beschikbaar voor de iPad.

Naast het nieuwe winkelen kan hiermee ook het nieuwe verkopen beginnen. De app is namelijk ook een handige tool voor ondernemers bij hun verkoop, want steeds meer consumenten zijn in het bezit van een tablet. Verreweg de meeste consumenten hebben een iPad in de huiskamer liggen. Om deze consumenten makkelijker toegang te geven tot de hele collectie van Sparta, is de Sparta app voor iPad ontwikkeld. De consument kan op zijn gemak, vanaf de bank of in een wachtrij, de gehele collectie bekijken. En is de keuze gemaakt, dan is de stap naar de vakhandel een stuk kleiner.

Virtuele aanvulling op winkelcollectie

Bovendien is het voor dealers onmogelijk om de hele collectie op te nemen in de winkel, maar het is ook bijzonder vervelend als een koper onverrichter zake de winkel moet verlaten. Sparta wil daarin dealers tegemoet komen. Met de Sparta app is het niet langer nodig om ‘nee’ te verkopen. Dealers kunnen vanaf nu het volledige Sparta aanbod presenteren op de iPad. Gewoon in de showroom en zonder het verkoopgesprek te hoeven te onderbreken.

Reageer op dit artikel