nieuws

Eerste touchscreen applicatie in gebruik genomen bij Profile Van der Linde in Almere

Retailing

De eerste interactieve touchscreen applicatie van Biretco werd gisteren gepresenteerd bij Profile ‘de Fietsspecialist’ Van der Linde in Almere. Het is de bedoeling om de applicatie in totaal vijf winkels verspreid over Nederland te gaan testen. Het touchscreen hangt prominent in de winkel op een speciaal ontworpen zuil en roept klanten op om net als op een i-Pad zelf te navigeren in de verschillende functionaliteiten.

Eerste touchscreen applicatie in gebruik genomen bij Profile Van der Linde in Almere

 

ALMERE – De eerste interactieve touchscreen applicatie van Biretco werd gisteren gepresenteerd bij Profile ‘de Fietsspecialist’ Van der Linde in Almere. Het is de bedoeling om de applicatie in totaal vijf winkels verspreid over Nederland te gaan testen. Het touchscreen hangt prominent in de winkel op een speciaal ontworpen zuil en roept klanten op om net als op een i-Pad zelf te navigeren in de verschillende functionaliteiten.

Op het touchscreen is het aanbod aan fietsen te zien, waarbij de klant in een hoek van 360 graden eindeloos kan inzoomen op de fiets om alle details goed te kunnen bekijken. Voor de detaillist is het verder handig dat hij een model in andere kleuren kan laten zien. De ondernemer kan de landelijke content verrijken met lokale informatie over acties en evenementen. Elke ondernemer heeft een filmpje in de applicatie waarin zijn medewerkers worden voorgesteld en alle service-aspecten naar voren komen.

Integreren met webshop

Consumenten kunnen doorklikken naar Facebook, Twitter en YouTube en daarnaast heeft de applicatie ook diverse ‘fun’ elementen, zoals een memory spel. Het is de bedoeling om de applicatie in de nabije toekomst te integreren met de webshop, zodat het longtail assortiment getoond wordt in de applicatie en het shortail assortiment in de winkel.

“Heeft de detaillist een product dan niet in de winkel, dan kan dit ter plekke via de webshop besteld worden”, aldus Biretco directeur Willem Veenstra. De touchscreen applicatie zal volgens hem zeker een jonger publiek in de winkel aanspreken, zij zijn immers gewend om alles digitaal op te zoeken en interactief bezig te zijn.

‘Consument heeft behoefte aan een fysiek verkooppunt’

“De winkel is een prachtige omgeving voor oriëntatie en daarop aansluitende verkopen. De consument heeft behoefte aan een fysiek verkooppunt. Daar worden hun zintuiglijke behoeften ingevuld en word je persoonlijk geholpen bij eventuele problemen met een product. Wij willen de consument in de winkel verrassen en ook thuis op de bank verleiden tot verkoop, deze twee doelen integreren wij middels deze applicatie,” aldus Veenstra.

Op de foto ziet u Reina en René van der Linde bij het touchscreen. René staat vooraan bij de start van de omni-channel retailing bij Profile ‘de Fietsspecialist’ en is gelukkig met het systeem. “Ik geloof in de interactiviteit en de integratie van online met offline, het is noodzakelijk in deze maatschappij. Bij ons zal techniek en kwaliteit echter altijd voorop blijven staan. In de winkel willen we graag een totaalplaatje aanbieden en dat kan met dit systeem”, aldus René.

Reageer op dit artikel