nieuws

BOVAG enquête: 88 procent klanten fietsenwinkels heeft Facebook account

Retailing

BERGEN – In het kader van Het Nieuwe Winkelen heeft BOVAG onder klanten van de pilotgroep een enquête gehouden. Ruim 400 consumenten werden onder andere ondervraagd over hun social media gedrag en smartphone gebruik. Uit het onderzoek komen een aantal leuke feiten naar boven.

BOVAG enquête: 88 procent klanten fietsenwinkels heeft Facebook account

In het onderzoek werden ook vragen gesteld over de oriëntatie- en informatiebehoefte bij het kopen van een fiets.

 

Wat leuke feitjes uit het onderzoek:

  • 70% van de klanten in fietsenwinkels heeft een smartphone met internet
  • 88% heeft een Facebook account
  • 81% Twittert
  • 36% van de klanten geeft aan het liefst informatie via Facebook te ontvangen, 27% via Twitter, 80% via email en slechts 11% via een advertentie in een dagblad.

 

“Retailers die hier meer over willen weten en vooral willen weten wat je hier nou mee moet, kunnen zich nog opgeven voor onze workshops over Het Nieuwe Winkelen”, aldus Niels Hansen, manager Fietsbedrijven van BOVAG.

 

Deelnemers aan het onderzoek konden een Sparta e-bike winnen en deze fiets werd afgelopen zaterdag uitgereikt bij Jaap van den Kommer van Busker in Bergen. Jaap van den Kommer is een van de pilotgroepdeelnemers. De gewonnen e-bike werd door Sparta aan BOVAG ter beschikking gesteld

Reageer op dit artikel