nieuws

Hoe trekt u de aandacht van de consument?

Retailing

Diverse winkels hebben wel eens folders en advertenties met aanbiedingen met van-voor prijzen, inruilacties of andere vormen van aandachttrekkerij. Werkt dat? En hoe trekt u de aandacht van de consument?

Hoe trekt u de aandacht van de consument?

Diverse winkels hebben wel eens folders en advertenties met aanbiedingen met van-voor prijzen, inruilacties of andere vormen van aandachttrekkerij. Werkt dat? En hoe trekt u de aandacht van de consument?

Diverse winkels bieden op slechts enkele fietsmodellen hoge inruilmogelijkheden. Soms het hele jaar door, soms gedurende een korte periode.

Er zijn ook winkels die nooit een fiets of iets beneden de ‘advies’ folderprijs verkopen. Dan zijn er weer tweewielerspecialisten die uitgestelde betalingsvormen propageren.

Ik wil wel eens lezen wat volgens u de beste methode is om de aandacht van de consument te vangen.

Ik weet vanuit mijn klantenkring dat elke winkelier weer een andere visie heeft. Bij enkele winkels lukt het om het prijsbeleid strak en behoudend toe te passen, bij andere winkels is het bieden van van/voor gewoongoed, bij weer een ander ‘rommelt’ het door elkaar.

Mij valt ook op dat winkels die heel erg duidelijk zijn succesvoller opereren dan winkels waar er sprake is van een mix van, veelal magere, aanbiedingen en ‘gewone’ prijzen.

Graag veel reacties!

Ron Haker
 

Reageer op dit artikel