nieuws

Dealers niet blij met uitlevering Gazelle fietsen aan medewerkers Pon

Retailing

Op de weblog van Ron Haker op deze site komen diverse negatieve reacties binnen van dealers die niet blij zijn met een actie van Gazelle. De zesduizend Nederlandse medewerkers van Pon kunnen een Gazelle fiets aanschaffen die bij de dealers uitgeleverd wordt tegen een lage vergoeding. Een van de reacties is van de winnaar van de Tweewielerwinkel van het Jaar Marc Ermens: “Tegen zo’n lage vergoeding heb ik er niet veel zin in om fietsen uit te leveren.”

Dealers niet blij met uitlevering Gazelle fietsen aan medewerkers Pon

DOETINCHEM – Op de weblog van Ron Haker op deze site komen diverse negatieve reacties binnen van dealers die niet blij zijn met een actie van Gazelle. De zesduizend Nederlandse medewerkers van Pon kunnen een Gazelle fiets aanschaffen die bij de dealers uitgeleverd wordt tegen een lage vergoeding. Een van de reacties is van de winnaar van de Tweewielerwinkel van het Jaar Marc Ermens: “Tegen zo’n lage vergoeding heb ik er niet veel zin in om fietsen uit te leveren.”

“Ik snap wel dat Gazelle wat voor de medewerkers van Pon wil doen, maar tegen zo’n lage vergoeding heb ik er niet veel zin in om fietsen uit te leveren. Ze zeggen dan wel dat we extra onderdelen en accessoires en een verzekering kunnen verkopen, maar daar schiet ik niet echt wat mee op. Als je het omrekent hoeveel tijd je kwijt bent met een verkoopgesprek, zeker bij elektrische fietsen, of als ze weer terug komen voor garantie of zo, dan verdien ik er niets aan. Op deze manier doe ik het liever niet,” zegt Marc Ermens.

Alleen rijklaar maken
Na contact met de verkoopleider van Gazelle werd Marc Ermens duidelijk dat het niet de bedoeling is dat de Pon medewerkers de fiets in de winkel uit gaan zoeken. Dit moeten ze via de interne portal doen of in het Experience Center van Gazelle. “Het enige wat wij moeten doen is de fiets klaar maken en afleveren. De verkoopleider zei dat je de servicebeurt ook gewoon moet berekenen. Hierdoor word het verhaal wel iets anders, want in de eerdere mail stond dat ze de fiets ook in de winkel uit zouden komen zoeken.”

Gratis servicebeurt
Marc Ermens : “De kanttekening blijft wel dat ik de vergoeding nog te laag vind, deze moet zeker hoger zodat de gratis beurt ook meegenomen kan worden. Dit is redelijk standaard in de branche en dan hoef je er ook geen aparte boekhouding voor aan te leggen wie wel een gratis eerste beurt krijgt en wie niet. Volgens de verkoopleider van Gazelle hebben meerdere dealers dit ook bij hem aangegeven. Ik weet niet of Gazelle hier nog iets mee gaat doen. Ik ben daar verder ook geen discussie over aangegaan, ik heb alleen aangegeven dat het niet onverstandig zou zijn om dit met dealers te overleggen.”

Gazelle dealerpanel
Marc Ermens vindt sowieso dat Gazelle deze actie beter eerst had kunnen overleggen met de dealers: “Ze zeiden vorig jaar dat ze druk zijn een dealerpanel op te zetten. Leg zoiets dan eerst aan die dealers voor. Dat lijkt me tactischer.”
 

Reageer op dit artikel